De livechat bemannen voor Under Armour in vijf landen, hoe komt zoiets tot stand? (case)

DON 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 5

LiveChat Service

Livechat als klantcontact middel is, net als Under Armour in Europa, bezig aan een sterke opmars. In een wereld waarin het voor consumenten makkelijker is geworden om bedrijven en merken met elkaar te vergelijken, is het belangrijk geworden om onderscheidend vermogen te bieden. Het verbeteren van de customer experience is daarom een hot item. Ook Under Armour was op zoek naar mogelijkheden om de customer experience en service in Europa te verbeteren. Ze kwamen uit bij LiveChat Service.

Eén van de wensen van Under Armour was om livechat in vijf landen te integreren. Dat betekende voor LiveChat Service dat het team van Nederlandse, Duitse en Engelse chatoperators moest worden uitgebreid met extra Engelse, Duitse, Franse én Spaanse chat operators. Na een eerste succesvolle test in Nederland en vervolgens Duitsland waren nieuwe chatoperators nodig om het volume van Under Armour te kunnen bemannen. Veel sollicitatiegesprekken verder staat er nu een team van chat operators waarmee LiveChat Service direct verder kan schalen in vijf landen.

In deze presentatie vertellen Nick Blom van LiveChat Service en Ingrid van Ruiswijk van Under Armour hoe de implementatie voor LiveChat Service is verlopen en wat de samenwerking beide partijen aan mogelijkheden heeft geboden.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door LiveChat Service.

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.