De kracht van het koopblok – Ruud Giebels

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 6

bol.com

Ruud Giebels werkt sinds mei 2018 bij bol.com en vervult sinds september 2020 de functie van Head of E-commerce Platform Success. Dit betekent dat hij verantwoordelijk is voor het inrichten en optimaliseren van het platform, zodat lokale ondernemers en bol.com zelf samen zo’n goed mogelijk aanbod realiseren voor de klant. En dus samen succesvol zijn! In Ruud zijn rol is het dan ook belangrijk de lokale ondernemer in staat te stellen het beste te bieden voor de klant – onder andere door (data-)inzichten, tooling en incentiveringen te ontwikkelen.

Onderdeel hierin is het koopblok. Dit is de positie waarmee je doorgaans de meeste verkopen doet en bepaalt dus in grote mate het commerciële succes dat je als aanbieder kunt hebben bij bol.com. Hoe krijg je het koopblok én behoud je deze ook? Wat is de rol van prijs, levertijd en kwaliteit? Hoe haal je daarmee het meeste uit je verkopen via het platform? En als je het koopblok eenmaal hebt, hoe kun je je aanbod dan verder verbeteren om nog succesvoller te worden? Daar staat Ruud bij stil tijdens de Webwinkel Vakdagen.