A day in the life of…jouw klant! De rol van geoptimaliseerde Site search, Product aanbevelingen en Merchandising in de klantreis

WOE 12:10 - 12:30

Lezingenzaal 11

Sooqr

Ja, het ontwerp van de klantreis is cruciaal om je webshop succesvol te maken (maar dat wist je natuurlijk al).

Waarschijnlijk heb je al diverse tactieken geprobeerd om je bezoekers langer op je website te houden, zorgen dat ze effectief naar de winkelwagen pagina worden geleid en aanvullende producten kopen. Er zijn veel tools die je hierbij kunnen helpen en allemaal leveren ze hun eigen bijdrage aan de conversie van je webshop.

MAAR, er zijn bepaalde aspecten van de klantreis waar veel eCommerce managers geen of weinig aandacht aan besteden. Ik ben Lucas Freriks, Head of Partnerships bij Sooqr en ik wil je uitnodigen om samen de kracht van Site search, Product aanbevelingen en Merchandising te gaan ontdekken. Dit zijn state-of-art webshop conversie tools die je niet mag missen.

In mijn presentatie gaan we samen ontdekken waarom deze tools essentieel zijn voor het succes van jouw webshop. We gaan in de schoenen staan van jouw webshop bezoeker en ik laat je zien waarom Site search, Product aanbevelingen en Merchandising relevant zijn voor AL jouw bezoekers, ongeacht hun voorkeur of gedrag.

Als voorbeeld van een “Alpha” bezoeker heeft Bob een leeslampje nodig voor de donkere avonden. Bob weet niet precies welk product hij wil kopen, maar met Merchandising kun je ervoor zorgen dat hij op de categoriepagina als eerste die producten ziet, waarvan jij weet dat ze zijn aandacht zullen trekken. En natuurlijk gaat Bob daarna naar je winkelwagen pagina waar hij met een goed geplaatste productaanbeveling additionele artikelen kan toevoegen aan zijn bestelling.

Maar niet iedereen is zoals Bob. Sommige bezoekers weten exact wat ze willen kopen. Zo ook in het voorbeeld van Emma, de “Gamma” koper. Zij zoekt schilderstape, omdat ze haar huis aan het opknappen is. Net als 80% van je bezoekers met een duidelijke koopintentie, zal ze starten bij de zoekfunctie op de webshop. Met Site search kun je zorgen dat ze snel vindt wat ze zoekt. Gedurende haar klantreis zal haar aandacht worden getrokken door product aanbevelingen zodat we uiteindelijk meer artikelen koopt dan waar ze voor kwam. En zo gaat de conversie cyclus door…

Ongeacht jouw groeistrategie, met de tools van Sooqr kun je direct jouw on-site conversie en orderwaarde verhogen. Ga met me mee op reis en ik zie je graag op woensdag 29 juni, in zaal 11 om 12.10 uur.