Crossborder verkopen en Marketplace strategie

14:00 - 14:30

Dit is een presentatie van 2020

In 2007 verloor Jan Willem van der Sterre zijn vader, op 60 jarige leeftijd, aan de gevolgen van Melanoomkanker. Melanoomkanker is de meest agressieve vorm van huidkanker en is in Nederland de meest voorkomende vorm deze ziekte. Ruim de helft van alle nieuwe kankergevallen betreft een vorm van huidkanker. Het goede nieuws is dat huidkanker tevens de meest voorkombare vorm van kanker is. Middels de juiste manier van bescherming en door goede voorlichting kunnen we deze sluipmoordenaar de kop indrukken.

Het overlijden van Jan Willem zijn vader is in 2011 de directe aanleiding geweest om zijn bedrijf UV-Fashions te starten. Er bleek in Europa een enorm gat in de markt te zijn voor uv-beschermende (zwem)kleding. "A mission was Born". Van der Sterre begon met het importeren van een uv-merk uit Australië. Inmiddels, negen jaar later, biedt UV-Fashions zo'n dertig merken aan en is het uitgegroeid tot Europees specialist en marktleider in deze niche. UV-Fashions richt zich in hoofdzaak op de consument, en is online aanwezig waar die consument shopt. Zowel via de eigen websites als op verschillende marketplaces in binnen en buitenland vinden de verkoop en marketing activiteiten plaats. De retail bedient UV-Fashions ook middels een online B2B portal.

Jan Willem zal je tijdens zijn presentatie vertellen hoe je van keukentafelbedrijf uit kan groeien tot marktleider binnen een niche. Het belang van de beste mensen in je team, de kracht partners en schaalbare processen en systemen zullen de revue passeren.

Thema('s):

Cross Border