Content als motor van conversie-optimalisatie

WOE 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 10

Voetbal International (VI) is het oudste sportblad en het grootste mannenmedia-merk van Nederland. Met onder meer het meest gelezen voetbalmagazine, de grootste betaalde voetbalcommunity PRO en de best bezochte voetbalsite en app, zet VI stappen naar een future proof voetbal media-bedrijf.

VI weet steeds meer mensen aan zich te binden, waarbij content centraal staat. In deze lezing wordt er ingegaan op de wijze waarop content wordt ingezet ten behoeve van consumptie, retentie en conversie. Een proces wat wordt ondersteund door data en constant wordt geoptimaliseerd. 

  • Thema
    Content & Branding

    Informatie is de sleutel tot succes. Het resultaat is dat websites en webshops content in de laatste paar jaar een stuk serieuzer zijn gaan nemen. Het is niet alleen Google die daar de motor van is, maar content speelt ook een sleutelrol in het binden van klanten. Daarnaast is het neerzetten van een merk, de branding, een klus op zich. Het is niet eenvoudig hierin succesvol te zijn, maar wie erin slaagt is spekkoper. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vinden er diverse presentaties plaats die dieper ingaan op dit thema.