Binnen 3 jaar koploper in de branche: Hek de customer journey met SEO, SEA en Social media

WOE 15:30 - 16:00

Dit is een presentatie van 2022

DoubleSmart

MT Hekwerken had in 2018 de ambitie om online koploper te worden in de branche. Een grootste ambitie, voor een nieuwkomer in het eCommerce landschap. Iedere Euro kan maar één keer worden uitgegeven. Het stellen van de verkeerde prioriteiten staat groei in de weg.

MT Hekwerken verkoopt hekwerk van ijzersterke kwaliteit voor eerlijke prijzen aan particulieren en bedrijven. Dit echte Brabantse bedrijf heeft zijn groei te danken aan zijn nuchtere instelling: groei realiseer je door de beste hekwerken te leveren voor de beste prijzen.

Bij een groeiend bedrijf is het extra belangrijk om goed te kijken waar je in investeert. Dit heeft MT Hekwerken ook meegemaakt, beperkte marketingbudgetten omdat cashflow opgeslokt wordt door voorraad of andere bedrijfsprocessen die verbeterd moeten worden. 

Daarom wilde MT Hekwerken veilig beginnen met online marketing met een strategie waarmee ze uiteindelijk in 3 jaar koploper zijn geworden voor de doelgroep en nog iedere maand fixe groei realiseren.

Dit resultaat is behaald door de customer journey op z'n kop door te focussen op de meest hongerige klanten en dit te schalen met SEO, SEA en social media.

Aan de hand van sprints met concrete stappen is MT Hekwerken in staat geweest succes af te dwingen. Dit heeft niet alleen geresulteerd in een voorspelbare, meetbare groei in klanten, maar ook in een sterker businessmodel waarbij andere pijlers van de bedrijfsvoering niet uit het oog zijn verloren.

Het resultaat? In 3 jaar tijd met 29.430% doorgegroeid naar een positie als koploper in de markt met een winnende SEO strategie, SEA- en Social campagnes.

Deze bewezen succesformule opent ogen voor ondernemers en marketeers die op zoek zijn naar een verfrissende kijk op de customer journey. Die het gevoel hebben zaken op orde te hebben, maar een duidelijke structuur en aanpak missen om hun eCommerce webshop te schalen.