Analytics als brug voor resultaatgerichte online marketing

DON 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 1

Door de inzet van specialisten zijn de meeste webshops de laatste jaren beter geworden in het beheren van hun online marketing kanalen zoals SEO en SEA. De keerzijde van specialisten is het onstaan van eilanden en het ontbreken van een hollistische aanpak. Tijdens deze sessie staan inzichten uit (Google) Analytics centraal en wordt uitgelegd hoe je deze data kunt gebruiken voor een resultaatgerichte online marketing strategie.

  • Thema
    Analytics

    Data vergaren, meten en analyseren zijn drie handelingen die samen inzicht geven in het zoek-, koop- en retourgedrag van jouw klanten. Data-analyse is daarom een handeling die zeker belangrijk is voor een ondernemer in de e-commerce. De analyse van beschikbare data kan ook geautomatiseerd worden. De webwinkeleigenaar die tot ver achter de komma wil weten wat er speelt, heeft hier veel baat bij en daarvoor zijn alle presentaties over analytics onmisbaar. In deze sessies wordt inzicht gegeven in wat er komt kijken bij de analyse van data voor de e-commerce sector.