Joost Brugmans van Orderchamp vertelt over zijn ervaringen als exposant op de WWV.

“De beurs is echt goed georganiseerd.”

Elke nieuwe editie van de Webwinkel Vakdagen kent nieuwe exposanten. Bedrijven die onderdeel uit willen maken van het Nederlandse e-commerce ecosysteem. Want, binnen een alsmaar groeiende markt, is het nodig om naamsbekendheid op te bouwen en de juiste leveranciers aan te haken. Dat geldt ook voor nieuwkomer Orderchamp. Zij kenden in 2020 hun eerste editie als exposant op de WWV.

Toch is Joost Brugmans, CEO en Founder van Orderchamp, geen onbekende van de grootste e-commerce vakbeurs van de Benelux. “Officieel is dit ons eerste jaar, want we zijn vorig jaar opgericht, maar we hebben met onze vorige onderneming al meerdere malen een stand gehad op de WWV. Dat was vanaf 2009 dus als je het allemaal bij elkaar op zou moeten tellen, zijn we al bijna elf keer aanwezig.”

Joost Brugmans van exposant Orderchamp aan het woord

Brugmans kent de WWV dus al een tijd. “We zijn er toen mee bekend geraakt via online. We kennen het ook van bekenden, zien en gezien worden – we zijn inmiddels al jaren onderdeel van het ecosysteem binnen webwinkel Nederland.”

Orderchamp zet kort gezegd een wholesale marktplaats neer voor de retail. Brugmans: “In onze digitale marktplaats verbinden we zelfstandige retailers en merken met elkaar om wereldwijd relevant te blijven voor lokale consumenten.”

Bekender worden in het veld

Omdat Orderchamp een jong bedrijf is, is haar grootste doel om bekender te worden in het digital commerce veld. Brugmans: “Voor ons is branding erg belangrijk. Daarnaast zijn we hier ook omdat dat een mooie gelegenheid is voor leadgeneratie. We hebben op de beurs een flink aantal leads gesproken die interesse in ons hebben. Op de beurs zelf verkopen we niets, dus wij focussen ons echt op het leren kennen van nieuwe mensen. Daarbij zorgen we ervoor dat ze ons terugvinden en een beetje begrijpen wie er achter Orderchamp zit. We zijn namelijk een grote online marktplaats, dan is het wel fijn dat ze een gezicht hebben van de mensen die erachter zitten.

De WWV helpt ons in het bereiken van onze doelen doordat we hier veel mensen ontmoeten die interesse hebben in Orderchamp als platform, die mooie producten willen inkopen. Daarnaast is het een mooi moment om alle partijen met wie wij partneren te spreken. De WWV helpt ons eigenlijk op twee vlakken.”

“De ideale beurs om te sourcen”

Daarbij richt Orderchamp zich niet op een specifieke koper, maar op een breder publiek. Brugmans: “Waar wij naar op zoek zijn, is vrij breed. Iedereen die in de retail of horeca zit, kan bij ons inkopen. Voor retailbedrijven geldt dat dit webshops of fysieke winkels zijn. Over het algemeen ligt onze hoofdfocus op de fysieke winkels, maar wat je hier ziet – en dat weten we al jaren, ook van eerdere deelnames op de beurs – is dat er veel online ondernemers met een webshop op de beurs zijn. Daarnaast komen er ook veel fysieke ondernemers die nog niet online zijn. Voor ons is dit dus de ideale beurs om beide profielen te leren kennen en te sourcen.”

“De beurs is echt goed georganiseerd”

Brugmans heeft een aantal redenen waarom hij de WWV aan zou raden aan andere bedrijven om te exposeren. “Allereerst: OGZ is een fantastisch team. We kennen ze al jaren. Maar belangrijker nog: de beurs is echt goed georganiseerd. De stands zien er allemaal fantastisch uit, daar wordt goed op toegekeken. Daarnaast de bezoekers, ook dit jaar weer: het was fantastisch druk, misschien zelfs drukker dan vorig jaar (in 2020 heeft de WWV een bezoekersrecord gebroken: 13.641. red.). Het voelt als een levendige beurs. Soms heb je beurzen waar je aan deelneemt en ben je twee dagen niks aan het uitvoeren – zo erg dat je een laptop mee moet nemen om jezelf bezig te houden. Die laptops hebben we nu ook bij ons, maar die hebben we nog niet aangeraakt. Het is echt een ontzettend drukke beurs met een mooi publiek waar veel te doen is.”

Mensen die waarde toevoegen zijn hier

Naast de 250 exposanten die op de Webwinkel Vakdagen staan, is er ook een inhoudelijk programma waar aan de ene kant een hoogwaardig keynote programma staat waar c-level hun strategische inzichten deelt, en aan de andere kant bedrijven die praktische en direct inzetbare tips en tools meegeeft.

Brugmans: “Wat mij altijd verrast is dat de lezingen van hoge kwaliteit zijn. Dat betekent dus ook dat de lezingen altijd vol zitten. Wij staan mooi aan een lezing gangpad, wat zorgt voor extra toestroom naar onze stand. Los daarvan vind ik het inhoudelijk programma een interessante component. Wat nog meer opvalt is dat dit een beurs is waar echt iedereen uit de scene aanwezig is. Mensen die echt meedoen in het spelletje en die echt iets toevoegen voor de webwinkelier zijn hier.”

Wil jij als net als Orderchamp naam maken binnen het e-commerce ecosysteem en ben je benieuwd geworden naar de deelname opties aan de WWV? Neem dan gauw contact met ons op!

Kunnen wij je helpen?

Kunnen wij je helpen met meer informatie of een advies op maat?

Hulp nodig?

Of neem telefonisch contact op: +31 (0)40 - 280 8409