Exposanten aan het woord: Jurjen Jongejan van ISM eCompany

“We halen elk jaar heel veel klanten uit de Webwinkel Vakdagen.”

Het is niet altijd makkelijk om binnen de e-commerce branche de juiste mix tussen online en offline campagnes te vinden. Jurjen Jongejan, Online Marketing Director van ISM Ecompany, heeft daar echter een goede oplossing voor gevonden: de Webwinkel Vakdagen. 

Als je Jongejan vraagt waarom een beurs, zegt hij: “heel simpel, wij halen ieder jaar heel veel klanten uit de Webwinkel Vakdagen.” Wil je weten hoe zij dat doen? Lees dan vooral verder.

Jurjen Jongejan van ISM eCompany aan het woord

Sinds 1992 combineert ISM eCompany marketing met technologie. Dat gaat van “het ontwikkelen van een toekomstbestendige en onderscheidende digitale strategie en het inrichten van productinformatiemanagement-systemen, tot aan het bouwen van Magento-webshops en online marketing.”

Of zoals Jongejan het kort gezegd stelt: “Wij helpen klanten, groot en klein, met hun strategie, we bouwen hun webshop, doen hun online marketing en we zorgen voor design en creatie van hun vormgeving.”

Groeiende aantallen diverse bezoekers

Waar het bezoekersaantal in de loop der jaren enorm is toegenomen – afgelopen editie waren dat er 13.643 –, is ook de verscheidenheid aan sectoren binnen de e-commerce branche toegenomen. Zo zie je niet alleen webwinkels, maar ook leveranciers, retailers en groothandels op de beurs afkomen. Alles wat ook maar iets met digital commerce te maken heeft, komt hierop af.

Dat is ook de reden waarom ISM terug blijft keren, hun doelgroep bestaat namelijk “voornamelijk uit een merk, groothandel of retailer die in het midden- en bovensegment van de markt zit. Onze diensten zijn daarop afgestemd en bieden daarom een goede toevoeging.”

De hele industrie aanwezig

ISM doet al mee vanaf the early days van de Webwinkel Vakdagen. ISM is een bedrijf dat niet gaat zitten wachten tot er klanten binnen komen, lopen. Het heeft een actieve marketingstrategie: “Wij zijn met de Webwinkel Vakdagen bekend geraakt omdat wij onze klanten opzoeken. De beurs kon ons daarin faciliteren, zodoende zijn we met elkaar in contact gekomen.”

Jongejan heeft de Webwinkel Vakdagen zien uitgroeien van een beurs voor lokale webwinkels tot het meest vooraanstaande e-commerce event van de Benelux. Inmiddels is ISM al een aantal jaar ambassadeur en ziet Jongejan nog ieder jaar het belang van deelname aan de WWV: “De beurs is op twee dagen een heel bijzonder moment waar wij onze (potentiële) klanten en partners spreken. Voor ons is het dus een stukje kennisdeling, elkaar zien en het opdoen van een stukje inspiratie.”

Doelen stellen en samenwerken

Maar hoe zorg je ervoor dat deze doelgroep aanhaakt en jou vindt tijdens de beurs? Een succesvolle beursdeelname begint daarom bij het opstellen van doelen, vertelt Jongejan. “De doelen die wij hebben, zijn: het spreken van onze bestaande klanten en nieuwe contacten en potentiële klanten werven die wij nog niet kennen.”

Voor het verwezenlijken van die doelen heeft ISM een goede samenwerking gevonden met de WWV. Jongejan: “Wij zijn aan de ene kan met de organisatie in gesprek over de mogelijkheden om onze zichtbaarheid binnen de doelgroep te vergroten. Daarnaast verzorgen wij vanuit ISM zestien kennissessies omdat wij het leuk en belangrijk vinden om kennis te delen met onze doelgroep. De WWV helpt ons daarbij om de juiste content in de juiste zalen te krijgen. Dat is heel waardevol voor ons.”

Netwerken en nieuwe klanten aanhaken

Netwerken staat dus centraal tijdens de beurs voor Jongejan en ISM. Als hij het in drie woorden samen moet vatten dan zijn dat: “Inspiratie, gezelligheid en samenkomen.” Dit overstijgt dus het pure zakelijke en geeft ruimte aan een luchtige sfeer, die ook weer goed is voor het uitbreiden van het (zakelijke) netwerk. Het favoriete kenmerk van de WWV voor Jongejan is dan ook “de sfeer die hier hangt. Wij spreken hier iedereen: partners, bestaande en nieuwe klanten. Dus als je mij vraagt waarom ik andere bedrijven zou aanbevelen om te exposeren op WWV, dan heb ik daar eigenlijk maar een heel simpel antwoord op: we halen er elk jaar heel veel klanten uit.”

Ben je benieuwd geworden naar de opties? Vraag dan direct een brochure aan!

Kunnen wij je helpen?

Kunnen wij je helpen met meer informatie of een advies op maat?

Hulp nodig?

Of neem telefonisch contact op: +31 (0)40 - 280 8409