
“Het aantal afspraken wat ik over twee dagen heb, is echt gigantisch."
Martijn Kleij, VP Marketing en Retail DHL Benelux, staat namens DHL al zeker elf jaar op de Webwinkel Vakdagen. DHL zelf staat er echter al zeker twaalf jaar. Toen hij het stokje van zijn voorganger overnam, hoefde hij niet lang na te denken over deelname aan de WWV. “Dit is toch wel de beurs van het jaar waar wij willen staan. Dit is dé vakbeurs voor alles in en om e-commerce en dat is onze belangrijkste groeimarkt.”
Verstevigen van de marktpositie
De doelen van DHL tijdens de WWV zijn eenduidig: het verstevigen van hun marktpositie. Kleij: “Wij zijn de nummer twee in e-commerce en nummer één in de b2b. Dat proberen we tijdens de WWV met onze uitstraling te bekrachtigen.” Daarnaast is leadgeneratie en uitbreiden van het netwerk een belangrijk doel. “Dit om te kunnen blijven groeien.”
De WWV helpt DHL hierin door een podium te faciliteren waardoor het netwerk op een efficiënte manier kan worden uitgebreid. “Dit is de plek waar iedereen samenkomt en makkelijk en snel met iedereen – zowel bestaande als nieuwe klanten – contact kan leggen. Je merkt ook dat mensen bereid zijn om weer anderen te introduceren. Dus ook zeker vanuit het netwerkperspectief is deze beurs ideaal.”
Waar DHL voor naar de beurs komt is de type zakelijke verzender. Dat zijn dus vooral de webshops die op zoek zijn naar een duurzame logistieke oplossing.
Samenwerken is het toverwoord
Kleij raadt iedereen aan om deel te nemen aan de WWV wanneer diegene op zoek is naar het uitbreiden van hun netwerk en business. “Het aantal afspraken wat ik over twee dagen heb, is echt gigantisch. Dat is deels bewust, maar leer ook veel nieuwe mensen kennen waar we mee in zee kunnen. Dat is niet alleen vanuit een leverancier-relatie, maar ook samenwerkingsverbanden. Ik denk dat vooral het laatste steeds meer een toverwoord is binnen de e-commerce.”
Deze beurs is super efficiënt
Kleij heeft als deelnemer een aantal favoriete features van de WWV: “Allereerst ben ik enorm fan van de VIP-ruimte. Dat maakt het heel makkelijk om even af te spreken. Na vier uur wordt de borrel belangrijker. Daarnaast heeft Thuiswinkel.org haar nieuwsjaarsborrel hier. Dat maakt een deze beurs super efficiënt.”
Ben je benieuwd geworden naar de opties voor deelname op de WWV? Vraag dan direct een brochure aan of neem contact met ons op voor advies op maat!

Oriëntatiegesprek plannen
Benieuwd of deelname aan de Webwinkel Vakdagen past bij jouw organisatie en doelstellingen? Vraag een oriëntatiegesprek aan met een van onze account managers, leg jouw situatie voor en ga samen op zoek naar een voorstel dat aan jouw wensen voldoet.
Kunnen wij je helpen?
Kunnen wij je helpen met meer informatie of een advies op maat? Plan een 1:1 of neem direct contact op.
Ylona Rooijakkers |
Bo van Tongeren |