User experience & CRO

Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.

CRO

Conversion Rate Optimization is het gestructureerde proces dat geënt is op het laten acteren van mensen als de eenmaal op je website zijn beland. Dit proces is gefocust op het voltooien van de customer journey op de website.

UX

User Experience gaat om hoe een persoon de website ervaart. Ervaring van de gebruiker en interactie tussen de gebruiker en de website staan hierin centraal. Het doel is om de website zo intuïtief mogelijk te laten fungeren.
 

  • Analytics & Feedback
    Gaat over het verzamelen en analyseren van gebruikersdata ten behoeve van UX en CRO.
     
  • UX Design
    UX design gaat over de functionaliteiten van de website en hoe ervoor te zorgen dat de website gepersonaliseerd is en zo intuïtief mogelijk functioneert. 
     
  • Smartphone
    Gaat in op het functioneren van je website op de smartphone, snelheid, services op maat en slim inspelen op voorkeuren van klanten. Dit alles ten behoeve van de CRO.
     
  • AI
    Artificial Intelligence (AI) is een veel terugkerende term en zal steeds vaker gehoord worden in combinatie met UX en CRO. AI helpt niet alleen in het personaliseren van de UX, maar ook in het optimaliseren van de conversie. 
Bekijk de presentaties over dit thema