Strategy & growth

In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen.

De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.

De volgende componenten bij het thema Strategy & Growth:

  • Technologische aspecten
    Gaat over de technologische aspecten die nodig zijn om het bedrijf digitaal te laten groeien.
     
  • Capaciteit
    Het uitbreiden van het bedrijf met de juiste mensen met de juiste skills zodat het bedrijf digitaal kan groeien.
     
  • Marktpenetratie
    Het vergroten van het online marktaandeel.
     
  • Financiële resources
    Gaat over het uitbreiden van de financiële mogelijkheden en de resources binnen een bedrijf.
     
  • Groei door diversificatie
    Het uitbreiden of verplaatsen van producten of diensten naar andere markten, of industrieën ten behoeve van de groei.
     
  • Productontwikkeling
    Groei forceren door het uitbreiden van de producten of online diensten, of het verbeteren van de al bestaande online diensten of producten.
     
  • Acquisitie van andere bedrijven
    Een strategie die uitgaat van het aankopen van andere (online) bedrijven.
     
  • Disruptie
    In de E-commerce sector is het eten of gegeten worden - Disrupt or be dirsupted. Disruptie is dus een digitale strategie die erop geënt is de markt te ontwrichten.
Bekijk de presentaties over dit thema