In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen.
De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.
De volgende componenten bij het thema Strategy & Growth:
- Technologische aspecten
Gaat over de technologische aspecten die nodig zijn om het bedrijf digitaal te laten groeien.
- Capaciteit
Het uitbreiden van het bedrijf met de juiste mensen met de juiste skills zodat het bedrijf digitaal kan groeien.
- Marktpenetratie
Het vergroten van het online marktaandeel.
- Financiële resources
Gaat over het uitbreiden van de financiële mogelijkheden en de resources binnen een bedrijf.
- Groei door diversificatie
Het uitbreiden of verplaatsen van producten of diensten naar andere markten, of industrieën ten behoeve van de groei.
- Productontwikkeling
Groei forceren door het uitbreiden van de producten of online diensten, of het verbeteren van de al bestaande online diensten of producten.
- Acquisitie van andere bedrijven
Een strategie die uitgaat van het aankopen van andere (online) bedrijven.
- Disruptie
In de E-commerce sector is het eten of gegeten worden - Disrupt or be dirsupted. Disruptie is dus een digitale strategie die erop geënt is de markt te ontwrichten.