Marketing automation & email

Marketing automation en e-mail zijn in de afgelopen jaren met elkaar vergroeid geraakt. Hierbij bestaat marketing automation uit het creëren contactmomenten tussen jou en de klant waarbij automatisch relevante content wordt gestuurd met als doel de lead conversie te verhogen. E-mail marketing is daar met der jaren onderdeel van geworden. Het gaat hier om de combinatie tussen dynamische e-mails als onderdeel van marketing automation ten behoeve van een verhoogde conversieratio.

De volgende componenten horen bij het thema Marketing automation & email:

  • Marketing Automation
    Marketing Automation is een automatische inrichting van het leadgeneratieproces. Het doel is het genereren van leads, verhogen van conversie en het bewerken van prospects.
     
  • E-mailmarketing automation
    E-mailmarketing automation is het geautomatiseerd versturen van een serie (unieke) berichten op basis van gebeurtenissen in de customer life cycle. Dit met als doel de persoon optimaal te bedienen om zo klanten te winnen, klanten te binden of bedrijfsprocessen te optimaliseren. Email automation werkt het beste in combinatie met andere onderdelen van de marketing automation, zoals gepersonaliseerde ads op websites of social mediakanalen. 
     
  • Dynamische content
    Dit is content die per ontvanger automatisch wordt gepersonaliseerd en op het juiste moment op het juiste kanaal wordt verstuurd. Voor e-mail automation betekent het dat de content, afbeelden en zelfs de aanhef worden gepersonaliseerd. Dit allemaal op het juiste moment in de customer journey, zodat de engagement verhoogd wordt en de conversieratio omhoog schiet. 
     
  • Flow
    Dit gaat over de flow van content en het op het juiste moment versturen ervan, op het juiste moment in de customer journey.
     
  • Kanaal
    Dit gaat over welk kanaal je voor welke boodschap en voor welke prospect dat kanaal gebruikt.
Bekijk de presentaties over dit thema