Logistics & fulfillment

Of het nu onderdelen logistiek, aan-huis-leveringen of voorraadoptimalisatie betreft, een klant wil weten waar hij of zij aan toe is. Bezorgopties zijn een belangrijke factor bij de keuze van een consument voor de ene of de andere webshop. Duidelijkheid moet te allen tijde voorop staan. Daar hoort betrouwbare en real-time informatie bij. En natuurlijk hoort daar betrouwbare bezorging bij.

Wat wij onder Logistics & Fulfillment verstaan

  • E-fulfillment
    Het proces van het ontvangen van de order tot de bezorging. E-commerce bedrijven kunnen dit in huis regelen, of uitbesteden aan derden.
     
  • Voorraadbeheer
    Beheren of beheersen van de in- en uitgaande goederenstroom door middel van planningtools. Bedrijven kiezen ook vaker voor de optie om geen voorraad aan te leggen, maar on demand in te kopen.
     
  • Klantgerichtheid
    Klanten verwachten een steeds snellere levertijd. Het retourneren van het product is minstens zo belangrijk, want ook daarin moet alles frictieloos verlopen.
     
  • Technologie
    Er komen steeds meer technologieën op de markt om het logistieke fulfillment traject efficiënter en sneller te laten verlopen, zoals AI. Denk ook aan Mixed-reality oplossingen en drones.

In een sterk gedigitaliseerde wereld met miljoenen online orders zijn Logistics & Fulfillment relevanter dan ooit. Het goed verwerken van een order vergroot de kans dat klanten blijven terugkomen.

Bekijk de presentaties over dit thema