Data driven insight & personalization

Data driven marketing is een strategie waarin data van bestaande en potentiële klanten wordt gebruikt. Dankzij deze data is het beter mogelijk om relevante content aan de ontvanger te tonen.

Waar in het televisietijdperk nog een generieke boodschap naar honderdduizenden mensen tegelijk werd verstuurd, is dat in het digitale tijdperk niet meer van toepassing. Gepersonaliseerde content en advertising slaan veel beter aan. Naast dat je beter op de behoeften van je ontvanger inspeelt, geef je diegene ook het gevoel dat je met je ontvanger meedenk en dat je om diegene geeft. Om dit te bereiken heb je persoonlijke data nodig, het liefst van zoveel mogelijk data bronnen om een zo compleet mogelijk profiel op te stellen.

Dit verstaan we onder Data driven insight & Personalisation:

  • Analyse en Segmentatie
    Uit de klantdata valt veel informatie te halen die allemaal bij kunnen dragen aan een goed gesegmenteerde klantprofielen. 
     
  • Persuation
    Gaat in op hoe door middel van data driven insight en personalisatie de overtuigingskracht van content toeneemt.
     
  • Prediction
    Op basis van de klantdata gedragsvoorspellingen maken.
     
  • Metrics
    Gaat in op de metrische waarden die gebruikt worden om data te analyseren 

 
Data driven insight & Personalisation gaan in op hoe bedrijven door middel van data hun (potentiële) klanten gericht kunnen benaderen door beter te kunnen inspelen op de klantbehoeften. Dit met als doel de verkoop te vergroten. 

Bekijk de presentaties over dit thema