Content & Branding

Content en branding zijn twee concepten die elkaar aanvullen. Content is waardevol zijn bij het opbouwen of uitbreiden van naamsbekendheid. Andersom bereikt content afkomstig van een bekend merk meer mensen. Steeds meer bedrijven voegen daarom content toe aan hun branding strategie.

Wanneer je goede en relevante content weet te maken die aankomt en aansluit bij je doelgroep, win je als merk aan vertrouwen en autoriteit. Dat zorgt uiteindelijk voor meer traffic op je website of webshop - mensen vinden je content goed en willen meer van het merk weten. Uiteindelijk is het doel dat mensen zich aan het merk willen binden en klant worden.

Dit verstaan we onder Content en Branding:

  • Branded content: Content die het merkverhaal vertelt.
  • Sponsored content: Content die betaald is door een merk en op een ander kanaal te zien is dan de website van het merk zelf.
  • Data driven content: Content die is afgestemd op de doelgroep door middel van data.
  • Native content: Content die is afgestemd op het kanaal waarop het wordt gecommuniceerd.
  • Content marketing: Content die aansluit op de behoeften van je beoogde doelgroep.
  • Content Distribution: Het verspreiden van content.

Content vormen bestaan onder andere uit blogs, artikelen, whitepapers, case studies, reports, video’s, Gifs, statische beelden of infographics. Het hangt van de doelgroep en het soort informatie waar jij je naamsbekendheid mee uit wil breiden.

Bekijk de presentaties over dit thema