Geplaatst door: Webwinkel Vakdagen

Dag 1 van ht keynote-programma: groei, visie en Sustainable leadership

Zonder keynote programma is er geen Webwinkel Vakdagen. Ieder jaar spreken de grootsten uit de (e-)commerce (uitsluitend C-level) over hun bedrijfsstrategie en hun visie op de ontwikkelingen binnen de digital commerce. Dit jaar is het podium wederom gevuld door inspirerende sprekers. In deze tweedelige blog geven we je een overzicht van het keynote-programma. Dit kan je verwachten op dag één van de Webwinkel Vakdagen. 

Roland Kahn - Cool Investments

Roland Kahn is groot geworden met Coolcat. Hoewel het bedrijf in maart 2019 failliet ging, is het imperium van Kahn nog steeds enorm. Hij is eigenaar van investeringsbedrijf Cool Investments (CoolCat junior, Sapph, America Today, MS Mode grote maten) en een van de initiatiefnemers van VD.nl. 

Sinds eind jaren 1970 zit Kahn in de retail. Hij heeft inmiddels dus meer dan 40 jaar ervaring in deze snel veranderende business. Hij kende in deze periode grote successen, maar ook mindere dagen. Desalniettemin is deze reus nog steeds een ongekend succesvol ondernemer. Tijdens zijn keynote presentatie van 10:45 uur zal hij deze ervaringen met zijn publiek delen. Daarnaast deelt hij zijn visie op welke invloed e-commerce heeft op het retaillandschap en welke veranderingen dat teweeg brengt in de winkelstraten. 

Roelant Prins - Adyen

Roelant Prins is als Chief Commercial Officer bij Adyen (CCO) is verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten. Nadat hij zijn carrière was begonnen als consultant, stapte hij begin 2000 over naar de online betaalindustrie. Sinds 2007 bekleedt hij zijn huidige functie als CCO. Inmiddels wordt betaalbedrijf Adyen geschat op een waarde van meer dan één miljard euro. 

Prins neemt tijdens zijn keynote presentatie het publiek mee in het succesverhaal van Adyen – van een startup tot een bedrijf dat de allergrootste e-commerce bedrijven ter wereld voorziet van een compleet payment systeem. Hij legt tijdens zijn keynote om 12:00 uur uit wat bepalend is voor dit ongekende succes. Aan de hand van de Adyen Formula loopt hij langs successen, tegenslagen en leermomenten. Alvast een voorproefje? Lees het interview met Roelant Prins.

Jurjen Jongejan - ISM eCompany

Met meer dan zestien jaar ervaring in optimalisatie en online marketing voor webshops neemt Jurjen Jongejan, Online Marketing Director ISM eCompany, veel ervaring met zich mee tijdens zijn keynote-presentatie om 13:15 uur. Hij richtte bij dit bedrijf onder andere de online marketing & optimalisatie afdeling op. Daarnaast is hij een graag geziene spreker bij events en is hij een inspirator voor bedrijven als Google en Coolblue. 

Omdat hij door het publiek verkozen is, staat hij dit jaar als keynote op het podium. Hij zal een inspirerend verhaal vertellen over hoe je de mobiele conversie kan verhogen. Hij ontwikkelde hier een unieke methode voor. Hij onthult zijn model en leidt je door heel veel praktijkvoorbeelden van mobiele leiders. Meer weten over Jurjen Jongejan en zijn keynote? Klink dan hier.

Colette Cloosterman-van Eerd - Jumbo Supermarkten

Als telg van de superfamilie van Eerd groeide ze op in een ondernemersfamilie pus sang. Dat wil echter niet zeggen dat ze het succes in haar schoot geworpen kreeg. Via haar eigen weg – na haar studie bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam begon ze een traineeship bij de HEMA – is ze uiteindelijk bij Jumbo in bedrijf gegaan waar ze sinds 2013 Chief Commercial Officer is, en met succes. 

Tijdens de keynote van Cloosterman-van Eerd om 14:30 uur zal de CCO van Jumbo Supermarkten het gaan hebben over de groei van het familiebedrijf en hoe het bedrijf er iedere dag weer in slaagt de klantverwachtingen te overtreffen. De geheimen? De unieke Jumbo formule en de 7 zekerheden. Tijdens haar keynote kom je erachter wat deze zijn en hoe die tot het Jumbo-succes leiden. Wil je je alvast inlezen in de visie van Colette Cloosterman-van Eerd? Lees dan nu het interview met haar.

Ynzo van Zanten - Tony’s Chocolonely

“Chocolade is je beste vriend: je vindt er troost in, maar je viert er ook je mooiste momenten in.” Zo opent Ynzo van Zanten zijn TEDx talk in Gouda. Hij vertelt echter ook dat 90% van de cacaoboeren voor een schijntje werken. Dat heeft alles te maken met de slechte (of niet aanwezige) arbeidsvoorwaarden, wat leidt tot uitbuiting en moderne slavernij.

Ynzo van Zanten is de Chief Choco Evangelist (CCE) van Tony’s Chocolonely, het chocolademerk dat zich inzet om een einde maken aan moderne slavernij en uitbuiting in de cacao-industrie. Hij vertelt over de bijzondere missie van Tony’s Chocolonely en hoe het bedrijf een einde wil maken aan uitbuiting in deze industrie door middel van eerlijke – en eerlijk is eerlijk, hele lekkere – chocolade. In Nederland zijn ze inmiddels marktleider. Ynzo zal zijn keynote om 15:45 uur geven. 

Met uiteenlopende thema’s en bedrijven is elk van deze keynote sessies even inspirerend. Bekijk het hele lezingen programma hier.

Keynote Webwinkel Vakdagen ISM Roland Kahn Jumbo Supermarkten Adyen Tony's Chocolonely

Reactie plaatsen