Copernica: ‘Webwinkel Vakdagen brengt vraag en aanbod uit webwinkelbranche bij elkaar’

De Webwinkel Vakdagen is uitgegroeid tot een onmisbaar event voor alles wat webwinkelend Nederland én inmiddels ook België een warm hart toedraagt.
Copernica – leverancier van e-mailmarketingsoftware - is in de vorm van standhouder, sponsor of ambassadeur al tien jaar verbonden aan de beurs. Michael Linthorst, ceo: “Het event is voor ons uitgegroeid tot een plaats waar we ons netwerk kunnen ontmoeten.”

In 2019 was de Webwinkel Vakdagen (WWV) opnieuw uitgebreider en diverser dan de voorgaande editie. Vooral het lezingenprogramma sprong eruit, meent Linthorst. Hij zag de WWV uitgroeien tot een evenement waar iedereen uit de webwinkelsector aanwezig wil zijn. “Ik merk daarnaast dat de laatste paar jaar een stand onderdeel is geworden van een bredere aanpak om leads te genereren. Veel exposanten kiezen ervoor om aanvullend aan een stand ook deel te nemen aan het lezingenprogramma.”

Michael Linthorst

Van kleine speler tot grote standhouder
In de tien jaar dat Copernica deelneemt aan de Webwinkel Vakdagen groeide het bedrijf zelf uit van een onderneming met een kleine stand tot een IT-leverancier waarvan diverse partners inmiddels zijn uitgegroeid tot groot standhouder. “We zijn gegaan van ‘bent u bekend met Copernica – we wisten het antwoord uiteraard al - naar een bedrijf dat mede door de WWV geen onbekende speler meer is.” De boodschap, de mogelijkheden van de eigen software toelichten, is ondanks het tienjarig WWV-jubileum onveranderd. Tijdens de 2019-editie bracht de leverancier onder andere de eigen Marketing Suite onder de aandacht. 

Nadruk op e-mailmarketing automation
Twee jaar geleden kreeg Copernica van beursorganisator OGZ de vraag of de onderneming een themazaal over e-mailmarketing wilde voorzien van goede lezingen. “Dat was een eer én voor Copernica en haar netwerk van partners een mooie kans om ervaringen en geleerde lessen te delen met het aanwezige publiek.” In 2019 lag wat Linthorst betreft de nadruk op e-mailmarketing automation, technologie die enorm grote stappen vooruit maakt. “Bedrijven slagen er steeds beter in om diverse databases tot één bron te combineren en maken vervolgens de stap naar het personaliseren van e-mails naar klanten. Waar e-mailmarketing in het verleden vaak bestond uit algemene nieuwsbrieven is het nu mogelijk om volledig geautomatiseerd e-mails met gepersonaliseerde content toe te sturen. De technologie is niet langer alleen voor grote bedrijven beschikbaar, overige webwinkels hebben de software ook omarmd.” 

‘Hoe gebruiker e-mails ervaart’
Ondanks de diverse mogelijkheden op het vlak van e-mailmarketing vereist het onderwerp wel toewijding van gebruikers. “Wij streven ernaar om het gebruik van onze software zo eenvoudig mogelijk te maken, maar het opzetten van een marketingcampagne blijft iets waarover verzenders goed moeten nadenken. De mate van ‘in de juiste inbox terecht komen’ is nog steeds erg belangrijk. Daarnaast moet een verzender zich continu afvragen hoe de ontvanger de kwaliteit van zijn mailbox ervaart. Zomaar iets toesturen is onverstandig, daarmee kun je je reputatie ondergraven.”


Voor Copernica biedt de WWV naast veel nieuwe relaties ook een goede mogelijkheid om het contact te behouden met bestaande relaties. Hiervan is een deel ook aanwezig op de Webwinkel Vakdagen. Linthorst: “De weken in aanloop naar het event nodigen we relevante relaties uit om onze stand te bezoeken. Het is voor ons belangrijk om regelmatig met onze gebruikers en relaties te spreken, zo kunnen we peilen waar ze behoefte aan hebben en wat we verder nog voor elkaar kunnen betekenen. Dat lukt op de WWV altijd goed.”

Tips waarmee bezoekers WWV aan slag kunnen
In de tien jaar dat Copernica deel uitmaakt van de WWV is de beurs volgens de Copernica CEO uitgegroeid tot een plek waar vraag en aanbod in de thuiswinkelbranche elkaar ontmoet. “Een bezoek aan de WWV brengt je veel inspiratie, interessante leveranciers en concrete tips waarmee je zelf weer aan de slag kunt. Er is een indrukwekkend aanbod aan lezingen, maar de absolute toegevoegde waarde van het event is dat vraag en aanbod uit de webwinkelbranche bij elkaar komen.”  


 

Exposantenbrochure aanvragen

Wil je meer weten over het exposeren op de Webwinkel Vakdagen?
Vraag dan vrijblijvend de exposantenbrochure van de Webwinkel Vakdagen aan:

Brochure aanvragen

Na het invullen van het formulier ontvang je een digitale brochure en neemt een van onze accountmanagers contact met je op voor een maatwerkoplossing.

Meer informatie?

Meer informatie over de mogelijkheden en tarieven? Download dan onze brochure