Buckaroo: "Professionaliteit WWV stijgt elk jaar dus wij komen graag terug"

Buckaroo en de Webwinkel Vakdagen (WWV) zijn bijna twee handen op één buik. Bijna, want het bedrijf dat het betalingsverkeer van 5.500 veelal e-commerce klanten regelt blijft jaarlijks kritisch kijken naar de eigen deelname. “De branche, de beurs en wijzelf hebben in elf jaar tijd een enorme groei doorgemaakt. De WWV is elk jaar weer een stukje professioneler. Dat trekt ons aan en dus komen we terug”, stelt Menno Hoek, verantwoordelijk voor de events binnen Buckaroo.

De WWV was voor Buckaroo het eerste evenement waar het ooit aan deelnam. Hoek: “De e-commercebranche kende destijds nog niet veel beurzen. We waren er al snel over eens: ‘WWV, dat gaan we doen’, zonder te weten wat we konden verwachten. Met vier man sterk stonden we op een eenvoudige stand en waren na een half uur door ons drukwerk heen. Inmiddels is er veel veranderd. Zo wist elf jaar geleden bijna niemand wat iDEAL was, nu is het de meest gekozen betalingsvorm in Nederland. De markt is gegroeid. En wij ook. Buckaroo is inmiddels meer dan een alleen een internetkassa.”

‘Breedste e-commerce beurs’
Ook anno 2018 is de WWV dé e-commercebeurs voor Buckaroo. Het is volgens Menno Hoek, al elf jaar verantwoordelijk voor de events binnen Buckaroo, een professionele beurs die luistert naar standhouders en bezoekers. “Naast serieuze gesprekken kunnen we er aansprekende presentaties geven en volgen. Iedereen die iets betekent op e-commercegebied staat er. We nodigen onze klanten ook graag uit voor de beurs. Het is een ideale gelegenheid om nieuwe producten te promoten onder bestaande en nieuwe klanten en partners.” Buckaroo kent een regelmatige stroom van ontwikkelingen op gebied van betalen, maar iets wat op de WWV zeker onder de aandacht gebracht zal worden zijn de mogelijkheden rondom iDEAL QR. “Een brug tussen print, online en mobile. Daarmee maken we betalen nog eenvoudiger.”

ideal qr

Buckaroo ziet eigen doel WWV veranderen
De beurs draagt volgens Hoek bij aan de positie en naamsbekendheid van het bedrijf. “We zien vooral heel veel mensen uit ons netwerk. Het event helpt met het realiseren van marketingdoelen, we presenteren er nieuwe producten, verzamelen kwalitatieve leads, we vangen geluiden op uit de markt en het belangrijkste: de gesprekken vinden plaats in een informele sfeer.” Buckaroo staat volgens Hoek ook op andere beurzen, maar die zijn specifieker gericht op credit management en de financiële markt, niet zo breed op e-commerce gericht als de WWV. “Zeg nou zelf, bij de aftrap van het jaar 12.000 mensen ontmoeten is toch fenomenaal?! Zeker als je zo nieuwe betaaloplossingen kunt laten zien.”

Verwachtingen 2018-editie
Hoek verwacht van de 2018-editie een nog hoger niveau sprekers. Hij gaat uit van veel aandacht voor omnichannel. “Maar ook onderwerpen als de subscription economy, waarbij consumenten via een abonnement over producten en services beschikken, komen langs. Je ziet een omslag van bezit naar gebruik, van éénmalige aankoop naar terugkerende service. En daar horen specifieke betaalprocessen bij.”   

Verwerken van beursgegevens
Wat doet Buckaroo na de beurs? “We hebben tijdens en direct na de beurs al alle gegevens digitaal beschikbaar. Maar we zien een week na de beurs ook het aantal websitebezoekers stijgen. Elf jaar geleden hielden we alles op papier bij, nu gebruiken we de app van de organisatie en kunnen we onder andere badges scannen en zelfs een paar eigen velden toevoegen. OGZ ondersteunt ons erg goed, voor, tijdens en na de beurs. Er is regelmatig overleg over hoe we de diversiteit van bezoekers op de WWV kunnen vergroten. Het is zowel een event voor een breed publiek. Zowel kleine als grote webshops, maar ook bedrijven die een digitaliseringsslag willen maken.”

menno hoek

Exposantenbrochure aanvragen

Wil je meer weten over het exposeren op de Webwinkel Vakdagen?
Vraag dan vrijblijvend de exposantenbrochure van de Webwinkel Vakdagen aan:

Brochure aanvragen

Na het invullen van het formulier ontvang je een digitale brochure en neemt een van onze accountmanagers contact met je op voor een maatwerkoplossing.

Meer informatie

Wil jij meer informatie of een advies op maat? Neem dan contact op met ons salesteam:
sales@webwinkelvakdagen.nl
Tel: 040 – 280 8409

Exposanten brochure