Een massaal toestromend publiek betekende de aftrap voor wederom een succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen. 270 exposanten, 12.715 bezoekers, visionaire keynotes en vele themasessies. De WWV2019 was opnieuw voor 2 dagen het epicentrum van de e-commerce branche. Of zoals een exposant het omschrijft: “De beurs is een grote bron van inspiratie en een enorme leerschool.”

Google trapte de Webwinkel Vakdagen 2019 af met een keynote waarin marketing automation en de inzet van video’s centraal stond. Directeur Pim van der Feltz van de online gigant zegt te merken dat een flinke groep webwinkeliers nog steeds denkt dat het produceren en publiceren van eigen video’s behoorlijk duur is. “De praktijk wijst uit dat dit heel erg meevalt. Daarnaast zijn de resultaten van een duidelijke video verbluffend goed.”

Kansen
De Google Nederland directeur gaf bezoekers van de beurs onder andere drie tips mee. “Zorg dat je goed bent op mobiel en dat je website binnen drie seconden laadt. Daarnaast zijn de kansen op het gebied van automatisering in marketing heel groot. Je kunt er klanten steeds beter mee bedienen. Tenslotte heeft video echt de toekomst.”

Inspireren, ontmoeten en snuffelen aan nieuwe technologie
De Webwinkel Vakdagen is een drukbezochte beurs. De duizenden bezoekers wisten de Jaarbeurs in Utrecht niet alleen te vinden om informatie in te winnen of om af te spreken met zakenpartners. De WWV is er vooral om te inspireren, mensen te ontmoeten en te snuffelen aan nieuwe technologie, opvallende inzichten en om waardevolle tips uit eerste hand te vernemen. Die tips werden onder andere gegeven tijdens de keyotes van Walt Disney Company, Google, Zalando, Fonq, V&D Concept House en RUMAG. Maar ook naast deze presentaties in de grote zaal barstte het programma bijna uit zijn voegen van de prikkelende sessies.

‘Actieve partners verkopen veel’
In de opzet van de 2019-editie was ruimte voor oude en nieuwe gezichten. V&D viel wat dat betreft in beide categorieën. Ronald van Zetten, ceo en mede-eigenaar van V&D: “De verwachting is dat e-commerce over een paar jaar 30 procent van de totale verkopen uitmaakt. Daar willen we bij zijn. Eén van de belangrijkste lessen is dat actieve partners ontzettend veel verkopen. Investeren loont. Over de Webwinkel Vakdagen kan ik alleen maar zeggen dat het een levendige beurs is met veel jonge mensen. Ik denk dus dat we aan de vooravond staan van nieuwe spannende dingen die we nu nog niet kennen.”