Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact Free tickets
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Waarom klanten afhaken in checkout – en wat we leerden door het op te lossen

Tuesday 12:00 - 00:00
null
Robbert de Smit

Managing Director (DutchDrops)

Linkedin More about this speaker
Afhaakmomenten in checkout ontstaan vrijwel nooit door één enkele oorzaak. Meestal zijn het kleine fricties die zich opstapelen – in navigatie, categorie-indeling en landingspagina’s – en al lang voor checkout zorgen voor onduidelijkheid. In deze sessie laten we zien hoe een van de grootste farmaceutische merken van Nederland die knelpunten heeft aangepakt, terwijl het ecommerceplatform werd gemigreerd van maatwerk naar Shopware. Het vertrekpunt was een storefront die niet langer aansloot bij moderne verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en design. Navigatie maakte het lastig om snel te schakelen tussen landingspagina’s, categorieën en producten. Beperkte filteropties verminderden de vindbaarheid, terwijl nieuwe Europese toegankelijkheidsrichtlijnen een fundamenteel andere benadering van de frontend vereisten. In checkout zelf ontbrak overzicht: voortgang was onduidelijk en stappen waren moeilijk te volgen, wat het vertrouwen van klanten op het beslissende moment ondermijnde. Waarom haken klanten af in checkout – en wat vraagt het écht om dat op te lossen? In deze sessie ontleden we de concrete keuzes die zijn gemaakt in navigatie, frontend en checkout, leggen we uit waarom ze werkten en delen we de lessen die er echt toe doen. Je gaat naar huis met praktische inzichten om checkout-afhaak te verminderen, helderheid te vergroten en de klantbeleving structureel te versterken binnen je eigen ecommerce-omgeving.
Afhaakmomenten in checkout ontstaan vrijwel nooit door één enkele oorzaak. Meestal zijn het kleine fricties die zich opstapelen – in navigatie, categorie-indeling en landingspagina’s – en al lang voor checkout zorgen voor onduidelijkheid. In deze sessie laten we zien hoe een van de grootste farmaceutische merken van Nederland die knelpunten heeft aangepakt, terwijl het ecommerceplatform werd gemigreerd van maatwerk naar Shopware. Het vertrekpunt was een storefront die niet langer aansloot bij moderne verwachtingen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en design. Navigatie maakte het lastig om snel te schakelen tussen landingspagina’s, categorieën en producten. Beperkte filteropties verminderden de vindbaarheid, terwijl nieuwe Europese toegankelijkheidsrichtlijnen een fundamenteel andere benadering van de frontend vereisten. In checkout zelf ontbrak overzicht: voortgang was onduidelijk en stappen waren moeilijk te volgen, wat het vertrouwen van klanten op het beslissende moment ondermijnde. Waarom haken klanten af in checkout – en wat vraagt het écht om dat op te lossen? In deze sessie ontleden we de concrete keuzes die zijn gemaakt in navigatie, frontend en checkout, leggen we uit waarom ze werkten en delen we de lessen die er echt toe doen. Je gaat naar huis met praktische inzichten om checkout-afhaak te verminderen, helderheid te vergroten en de klantbeleving structureel te versterken binnen je eigen ecommerce-omgeving.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets