Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

New

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact Become an exhibitor
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

New

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor
triangle-shape triangle-shape

Voorkomen is beter dan replatformen: De strategie voor blijvende groei

Tuesday 12:00 - 00:00
null
Corné den Hollander

Head of Transformation (EQOM Group)

Linkedin More about this speaker
Replatforming is vaak een ingrijpend en risicovol traject. Het vraagt om grote investeringen, lange doorlooptijden en brengt operationele onzekerheden met zich mee. En in veel gevallen is het niet onvermijdelijk – mits je tijdig de juiste strategische keuzes maakt. In deze sessie verkennen we hoe je als e-commerce organisatie continu kunt optimaliseren om te voorkomen dat je op een dag voor een complete replatforming staat. En als het moment toch komt, hoe je met de juiste aanpak de risico’s minimaliseert. Een verrassende inspiratiebron hierbij is de **Strangler Fig-methode**. Deze methode, vernoemd naar een agressieve Aziatische plant, laat zien hoe je een oud systeem stap voor stap kunt vervangen door nieuwe componenten, zonder alles in één keer om te gooien. Het principe: geleidelijke vervanging in plaats van big bang. Dit voorkomt stilstand en maakt het mogelijk om waarde te blijven leveren terwijl je transformeert. Als **EQOM Group**, onder andere bekend van EasyToys, hebben wij begin dit jaar een uitgebreide **Discovery Phase** doorlopen voor een replatforming. Inmiddels zijn we gestart met de uitvoering. Hoewel we nog maar beperkt resultaten kunnen delen, hebben we waardevolle lessen geleerd die we graag met jullie bespreken: 1. **Inventariseren van businessbehoeften** Hoe breng je de wensen en pijnpunten van verschillende stakeholders in kaart en vertaal je deze naar een toekomstbestendig platform? 2. **Samenwerking met een agency** Waarom een externe partner kan helpen bij expertise en capaciteit, maar ook waar de grootste risico’s liggen in afhankelijkheid en alignment. 3. **Board en investeerders overtuigen** Hoe presenteer je een businesscase die niet alleen kosten en baten inzichtelijk maakt, maar ook de strategische waarde van flexibiliteit en schaalbaarheid? 4. **Organisatie als randvoorwaarde** Waarom een replatforming niet alleen een technisch project is, maar een transformatie van je organisatie vraagt – van processen tot mindset. Het centrale thema van deze presentatie: **blijvende groei door continu optimaliseren**. Hoe zorg je dat je platform niet veroudert, maar meegroeit met je ambities? En als replatforming onvermijdelijk is, waarom is de Strangler Fig-aanpak dan de slimste weg? Kom luisteren en ontdek hoe je grip houdt op complexiteit, risico’s beperkt en je organisatie klaarstoomt voor duurzame groei.
Replatforming is vaak een ingrijpend en risicovol traject. Het vraagt om grote investeringen, lange doorlooptijden en brengt operationele onzekerheden met zich mee. En in veel gevallen is het niet onvermijdelijk – mits je tijdig de juiste strategische keuzes maakt. In deze sessie verkennen we hoe je als e-commerce organisatie continu kunt optimaliseren om te voorkomen dat je op een dag voor een complete replatforming staat. En als het moment toch komt, hoe je met de juiste aanpak de risico’s minimaliseert. Een verrassende inspiratiebron hierbij is de **Strangler Fig-methode**. Deze methode, vernoemd naar een agressieve Aziatische plant, laat zien hoe je een oud systeem stap voor stap kunt vervangen door nieuwe componenten, zonder alles in één keer om te gooien. Het principe: geleidelijke vervanging in plaats van big bang. Dit voorkomt stilstand en maakt het mogelijk om waarde te blijven leveren terwijl je transformeert. Als **EQOM Group**, onder andere bekend van EasyToys, hebben wij begin dit jaar een uitgebreide **Discovery Phase** doorlopen voor een replatforming. Inmiddels zijn we gestart met de uitvoering. Hoewel we nog maar beperkt resultaten kunnen delen, hebben we waardevolle lessen geleerd die we graag met jullie bespreken: 1. **Inventariseren van businessbehoeften** Hoe breng je de wensen en pijnpunten van verschillende stakeholders in kaart en vertaal je deze naar een toekomstbestendig platform? 2. **Samenwerking met een agency** Waarom een externe partner kan helpen bij expertise en capaciteit, maar ook waar de grootste risico’s liggen in afhankelijkheid en alignment. 3. **Board en investeerders overtuigen** Hoe presenteer je een businesscase die niet alleen kosten en baten inzichtelijk maakt, maar ook de strategische waarde van flexibiliteit en schaalbaarheid? 4. **Organisatie als randvoorwaarde** Waarom een replatforming niet alleen een technisch project is, maar een transformatie van je organisatie vraagt – van processen tot mindset. Het centrale thema van deze presentatie: **blijvende groei door continu optimaliseren**. Hoe zorg je dat je platform niet veroudert, maar meegroeit met je ambities? En als replatforming onvermijdelijk is, waarom is de Strangler Fig-aanpak dan de slimste weg? Kom luisteren en ontdek hoe je grip houdt op complexiteit, risico’s beperkt en je organisatie klaarstoomt voor duurzame groei.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets