Verduurzamen én groeien? Decathlon's circulaire transitie
Wednesday 16:15 - 16:45
Lezingenzaal 7
Freek Snijders
Sustainability Leader Digital (Decathlon)
Circulaire businessmodellen zijn cruciaal om de CO2-uitstoot van Decathlon drastisch te verminderen én zorgen voor nieuwe inkomsten.
Freek Snijders, Sustainability Leader Digital bij Decathlon, vertelt hoe de sportretailer haar klimaatimpact vermindert door onder andere circulaire businessmodellen op te schalen met als doel €1 miljard circulaire omzet in 2026 (Decathlon wereldwijd).
Je ontdekt hoe de grootste impactgebieden van een retailer worden omgebogen tot een winstgevende, duurzamere formule.
Wat je leert en direct kunt implementeren:
- Implementeer een strategie voor je huidige productaanbod: Krijg inzicht in Decathlon's ecodesign project voor nieuwe producten die een lagere milieu-impact hebben.
- Schaal circulaire modellen: Leer de stappen voor het lanceren en opschalen van circulaire business modellen zoals reparatie, tweedehands, en verhuur.
- Optimaliseer de circulaire klantreis: Ontdek hoe je de ‘circulaire klant’ identificeert en activeert: een klant die waardevoller is dan de gemiddelde Decathlon-klant.
Je gaat naar huis met een actiegericht inzicht in hoe jouw webshop haar CO2-uitstoot kan reduceren en tegelijkertijd nieuwe inkomstenstromen genereert.
Circulaire businessmodellen zijn cruciaal om de CO2-uitstoot van Decathlon drastisch te verminderen én zorgen voor nieuwe inkomsten.
Freek Snijders, Sustainability Leader Digital bij Decathlon, vertelt hoe de sportretailer haar klimaatimpact vermindert door onder andere circulaire businessmodellen op te schalen met als doel €1 miljard circulaire omzet in 2026 (Decathlon wereldwijd).
Je ontdekt hoe de grootste impactgebieden van een retailer worden omgebogen tot een winstgevende, duurzamere formule.
Wat je leert en direct kunt implementeren:
- Implementeer een strategie voor je huidige productaanbod: Krijg inzicht in Decathlon's ecodesign project voor nieuwe producten die een lagere milieu-impact hebben.
- Schaal circulaire modellen: Leer de stappen voor het lanceren en opschalen van circulaire business modellen zoals reparatie, tweedehands, en verhuur.
- Optimaliseer de circulaire klantreis: Ontdek hoe je de ‘circulaire klant’ identificeert en activeert: een klant die waardevoller is dan de gemiddelde Decathlon-klant.
Je gaat naar huis met een actiegericht inzicht in hoe jouw webshop haar CO2-uitstoot kan reduceren en tegelijkertijd nieuwe inkomstenstromen genereert.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top