Vanuit een standaard ERP pakket naar een succesvolle online B2B klantrelatie
Charles Drapers
Gedelegeerd bestuurder (Willex)
Pointed/Willex is een toonaangevende leverancier voor online en offline fietsretailers in acht Europese landen. Vanuit hun hoofdkantoor in Hong Kong beheren ze fabricage en kwaliteitscontrole, terwijl de distributie vanuit België verloopt.
Hun uitdaging?
De standaard webshopmodules van het ERP-pakket bleken te beperkt en zorgden voor omslachtige processen, weinig adoptie en frustraties bij zowel interne gebruikers als klanten.
Door de overstap naar een gespecialiseerd B2B-platform wisten ze de efficiëntie te verhogen en hun klanttevredenheid een boost te geven. Real-time voorraadinformatie, een vlot bestelproces en eenvoudig beheer van facturen en ordergeschiedenis bleken cruciaal.
Dankzij deze optimalisaties kon Pointed/Willex tijdens de pandemie moeiteloos hun verdubbelde omzet verwerken, zonder extra personeel in te zetten.
In deze sessie delen ze hun ervaringen, geleerde lessen en tips om je eigen B2B-webshop te versterken.
Ontdek hoe je met de juiste aanpak klantgerichtheid, schaalbaarheid en duurzaamheid kunt realiseren
Pointed/Willex is een toonaangevende leverancier voor online en offline fietsretailers in acht Europese landen. Vanuit hun hoofdkantoor in Hong Kong beheren ze fabricage en kwaliteitscontrole, terwijl de distributie vanuit België verloopt.
Hun uitdaging?
De standaard webshopmodules van het ERP-pakket bleken te beperkt en zorgden voor omslachtige processen, weinig adoptie en frustraties bij zowel interne gebruikers als klanten.
Door de overstap naar een gespecialiseerd B2B-platform wisten ze de efficiëntie te verhogen en hun klanttevredenheid een boost te geven. Real-time voorraadinformatie, een vlot bestelproces en eenvoudig beheer van facturen en ordergeschiedenis bleken cruciaal.
Dankzij deze optimalisaties kon Pointed/Willex tijdens de pandemie moeiteloos hun verdubbelde omzet verwerken, zonder extra personeel in te zetten.
In deze sessie delen ze hun ervaringen, geleerde lessen en tips om je eigen B2B-webshop te versterken.
Ontdek hoe je met de juiste aanpak klantgerichtheid, schaalbaarheid en duurzaamheid kunt realiseren
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top