Van recordgroei naar rode cijfers.. en hoe we terug knokten naar winst
Tuesday 12:00 - 00:00
null
Joey Buys
Chief BBQ Officer (BBQ Experience Center)
Iedereen in e-commerce komt er vroeg of laat achter: omzet is makkelijk, winst is moeilijk.
BBQ Experience Center groeide jarenlang hard, tot de kosten harder gingen stijgen dan de omzet. Het resultaat: voor het eerst rode cijfers, en een keiharde wake-up call.
In deze sessie neemt Joey Buys (Chief BBQ Officer) je onbeschaamd eerlijk mee in wat er gebeurde, waarom groei blind kan maken en hoe je als organisatie weer terugvecht richting winst. Niet met spreadsheets, maar met leiderschap, keuzes en radicale focus op marge.
Je hoort onder andere:
- Waarom winst geen managementtaak is, maar een organisatie brede verantwoordelijkheid
- Wat het betekent om marge écht als nieuwe KPI te omarmen (en hoe je dat intern verankert)
- Hoe je kosten verlaagd zonder de energie en motivatie in je team te breken
- Praktische voorbeelden van margeverhogingen die direct impact maakten
- Wat er gebeurt als je een heel bedrijf meeneemt in transparante communicatie
- Welke fouten wij maakten, zodat jij ze niet hoeft te maken
De sessie is een combinatie van kwetsbare storytelling, strategische inzichten en super concrete learnings die toepasbaar zijn voor ieder groeiend e-commerce bedrijf. Een wake-up call die je liever vandaag dan morgen krijgt.
Iedereen in e-commerce komt er vroeg of laat achter: omzet is makkelijk, winst is moeilijk.
BBQ Experience Center groeide jarenlang hard, tot de kosten harder gingen stijgen dan de omzet. Het resultaat: voor het eerst rode cijfers, en een keiharde wake-up call.
In deze sessie neemt Joey Buys (Chief BBQ Officer) je onbeschaamd eerlijk mee in wat er gebeurde, waarom groei blind kan maken en hoe je als organisatie weer terugvecht richting winst. Niet met spreadsheets, maar met leiderschap, keuzes en radicale focus op marge.
Je hoort onder andere:
- Waarom winst geen managementtaak is, maar een organisatie brede verantwoordelijkheid
- Wat het betekent om marge écht als nieuwe KPI te omarmen (en hoe je dat intern verankert)
- Hoe je kosten verlaagd zonder de energie en motivatie in je team te breken
- Praktische voorbeelden van margeverhogingen die direct impact maakten
- Wat er gebeurt als je een heel bedrijf meeneemt in transparante communicatie
- Welke fouten wij maakten, zodat jij ze niet hoeft te maken
De sessie is een combinatie van kwetsbare storytelling, strategische inzichten en super concrete learnings die toepasbaar zijn voor ieder groeiend e-commerce bedrijf. Een wake-up call die je liever vandaag dan morgen krijgt.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top