Van duurzaamheidsstrategie naar actie: winstgevend e-commerce succes in 6 stappen
Duurzaamheid is niet langer een ‘moetje’, maar een krachtige kans voor e-commercebedrijven om kosten te verlagen en winst te verhogen. In deze interactieve sessie laat Mark je zien hoe MetOlijf.nl, winnaar van de DS Smith Sustainability Shopping Award 2024 en één van de eerste bedrijven met het Thuiswinkel Duurzaamheidscertificaat, dit heeft aangepakt.
Samen ontdekken we hoe jij met behulp van ChatGPT je eigen duurzaamheidsauditor kunt worden. We gaan aan de slag met slimme prompts voor je favoriete AI-chatbot, maar ook open vragen en reflecties binnen je bedrijfsvoering om jezelf en je team te motiveren om nét even anders te kijken naar je dagelijkse gang van zaken. Je krijgt concrete tools om direct kansen te spotten én op te pakken en een duurzame strategie op te zetten die je koppelt aan heldere pijlers en SMART KPI’s.
Je leert hoe je een sterke duurzaamheidsvisie creëert en hoe je deze eenvoudig meetbaar maakt. Zie de impact op je bedrijf en vertaal dit naar lagere kosten en een hogere winst. Verwacht tijdens deze sessie inspirerende voorbeelden, hands-on tips en een frisse kijk op duurzaamheid die je meteen in je webshop kunt toepassen. Raak niet overweldigd door duurzaamheidseisen, wetgeving of wat er allemaal nog meer op je pad komt: wat doe je nu en hoe kan hetgeen je doet beter en welke kansen laat je nog liggen? Na een uurtje weet je het.
Kom ook en ontdek hoe je duurzaamheid niet alleen implementeert, maar er ook strategisch je concurrentie mee voor blijft. Neem pen en papier mee want Mark doet alles uit de doeken om het uiterste uit ChatGPT én je eigen bedrijf te halen op een manier die leuk, praktisch én winstgevend is.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top