Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact Free tickets
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Toegankelijkheid die rendeert: hoe Beter Bed groei combineert met inclusie

Thursday 14:45 - 15:15
Lezingenzaal 1
Jasper Logtens

Manager Omnichannel Technology (Beter Bed)

Linkedin More about this speaker

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Wouter van Trigt

Consultant (Eye-Able)

Linkedin More about this speaker

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Bij Beter Bed draait alles om goed slapen voor iedereen. Die belofte stopt niet bij de winkeldeur, en ook niet bij de homepage.

Toen bleek dat een deel van de bezoekers de website niet goed kon gebruiken, was dat geen aanleiding voor een minimale compliance-oplossing, maar voor een bredere ambitie: een webshop die écht voor iedereen werkt. Niet omdat het moet, maar omdat het klopt — en omdat het commercieel logisch is.

Beter Bed kreeg diepgaand inzicht in waar bezoekers vastliepen. Door deze inzichten direct beschikbaar te maken voor het developmentteam, konden verbeteringen gericht, meetbaar en gefaseerd worden doorgevoerd.

De aanpak was bewust resultaatgericht:
– eerst het bestelproces volledig toegankelijk maken (ook zonder muis),
– vervolgens de navigatie vereenvoudigen,
– en daarna structureel werken aan WCAG A- en AA-verbeteringen.

Dankzij een agile werkwijze liep dit traject volledig mee in de bestaande roadmap. Geen vertraging, geen apart toegankelijkheidsproject — maar een continue verbetering van de totale klantreis.

Wat volgde was een belangrijk inzicht: digitale toegankelijkheid vergroot niet alleen inclusie, maar ook bereik, gebruiksgemak en conversie. Een toegankelijkere website is simpelweg een betere website.

In deze sessie deelt Beter Bed:
– hoe toegankelijkheid praktisch en schaalbaar wordt aangepakt,
– hoe inclusie en commerciële doelstellingen elkaar versterken,
– en waarom wetgeving helpt, maar visie het verschil maakt.

Beter slapen, beter leven — voor iedereen. Ook online.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets