The GenZ store
Jörg Kramer
EVP Customer & Commercial Operations (KPN)
Het is nog even wennen voor de eerste bezoekers van de nieuwe KPN-winkel. Bij binnenkomst tref je niet meteen een medewerker aan. Dat vindt de jongste generatie ook prettiger. “Klanten komen vaak heel gericht naar de winkel nadat ze zich al online hebben georiënteerd. Of ze zijn online al geholpen en hoeven vervolgens alleen nog hun nieuwe modem op te halen, dan kan de klant in de nieuwe winkel meteen van nieuwe apparatuur worden voorzien”, zegt Jörg Kramer van KPN. “Maar we zijn er natuurlijk wel; met een simpele druk op de knop staat er een medewerker klaar om je te helpen.” In de winkel kun je dus ook een abonnement afsluiten of verlengen en zelfs het product direct mee naar huis nemen. Daarnaast kunnen klanten ook KPN-apparatuur omruilen in geval van een defect.
Dit innovatieve winkelconcept is nieuw voor Nederland en overgewaaid uit Estland. Het is succesvol omdat het klanten de keuze biedt in hoe ze geholpen willen worden. “Klanten kunnen heel gericht geholpen worden, dankzij een KPN-medewerker op afstand. Tegelijkertijd vinden we het heel belangrijk om een luisterend oor te kunnen bieden als de klant dat wil. Dus dat zullen we ook zeker blijven doen in de nabijheid en op maat van onze klanten,” verzekert Kramer. De nieuwe winkel in Den Helder is voor KPN meteen ook een proef om ervaring op te doen in hoe klanten geholpen willen worden. In de eerste weken zal nog een medewerker aanwezig zijn om te kijken of klanten wegwijs gemaakt moeten worden. De ervaringen vormen de basis om het concept aan te passen op wens van de klant. KPN heeft als telecomprovider bijna 100 winkels door heel Nederland. Deze vormen belangrijke servicepunten voor klanten en zijn beeldbepalend in de winkelstraat. De nieuwe winkel is te vinden in de Keizerstraat 6 in Den Helder.
Het is nog even wennen voor de eerste bezoekers van de nieuwe KPN-winkel. Bij binnenkomst tref je niet meteen een medewerker aan. Dat vindt de jongste generatie ook prettiger. “Klanten komen vaak heel gericht naar de winkel nadat ze zich al online hebben georiënteerd. Of ze zijn online al geholpen en hoeven vervolgens alleen nog hun nieuwe modem op te halen, dan kan de klant in de nieuwe winkel meteen van nieuwe apparatuur worden voorzien”, zegt Jörg Kramer van KPN. “Maar we zijn er natuurlijk wel; met een simpele druk op de knop staat er een medewerker klaar om je te helpen.” In de winkel kun je dus ook een abonnement afsluiten of verlengen en zelfs het product direct mee naar huis nemen. Daarnaast kunnen klanten ook KPN-apparatuur omruilen in geval van een defect.
Dit innovatieve winkelconcept is nieuw voor Nederland en overgewaaid uit Estland. Het is succesvol omdat het klanten de keuze biedt in hoe ze geholpen willen worden. “Klanten kunnen heel gericht geholpen worden, dankzij een KPN-medewerker op afstand. Tegelijkertijd vinden we het heel belangrijk om een luisterend oor te kunnen bieden als de klant dat wil. Dus dat zullen we ook zeker blijven doen in de nabijheid en op maat van onze klanten,” verzekert Kramer. De nieuwe winkel in Den Helder is voor KPN meteen ook een proef om ervaring op te doen in hoe klanten geholpen willen worden. In de eerste weken zal nog een medewerker aanwezig zijn om te kijken of klanten wegwijs gemaakt moeten worden. De ervaringen vormen de basis om het concept aan te passen op wens van de klant. KPN heeft als telecomprovider bijna 100 winkels door heel Nederland. Deze vormen belangrijke servicepunten voor klanten en zijn beeldbepalend in de winkelstraat. De nieuwe winkel is te vinden in de Keizerstraat 6 in Den Helder.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top