Slim marketplaces beheren: structuur, groei en learnings
Sorcha de Groen
E-commerce Specialist (G&B Home Living)
Marketplaces bieden enorme kansen voor groei, maar wie ermee werkt, weet hoe complex het kan zijn. Tientallen kanalen, elk met eigen regels, portals, contentformats, afkeuringen en pricingstrategieën. Het beheren ervan kan vaak een flinke uitdaging zijn. Hoe behoud je overzicht en groei je winstgevend?
In deze sessie neem ik je mee in onze reis: van het starten met minder dan tien marketplaces naar het beheren van meer dan twintig kanalen en klanten. Ik laat zien hoe wij orde brachten in een complex landschap door te werken met slimmere workflows, uitgebreidere productdata en gerichte klantanalyses. Je krijgt een eerlijk kijkje achter de schermen: welke fouten we maakten, welke learnings ons verder hielpen en welke routines schaalbaar bleken.
Wat kun je verwachten?
• Hoe je marketplaces structureel beheert in plaats van ad hoc.
• Welke tools en processen ons geholpen hebben.
• Hoe je data inzet om prioriteiten te stellen en kansen te kwantificeren.
• Lessons learned van cross-platform groei (Bol, Home24, XXXLutz, vtwonen, etc.)
• Praktische tips over feed-validatie, pricing en promoties.
Of je nu net begint met marketplaces of al meerdere kanalen beheert: deze sessie geeft je concrete handvatten om grip te krijgen op de complexiteit van marketplaces.
Marketplaces bieden enorme kansen voor groei, maar wie ermee werkt, weet hoe complex het kan zijn. Tientallen kanalen, elk met eigen regels, portals, contentformats, afkeuringen en pricingstrategieën. Het beheren ervan kan vaak een flinke uitdaging zijn. Hoe behoud je overzicht en groei je winstgevend?
In deze sessie neem ik je mee in onze reis: van het starten met minder dan tien marketplaces naar het beheren van meer dan twintig kanalen en klanten. Ik laat zien hoe wij orde brachten in een complex landschap door te werken met slimmere workflows, uitgebreidere productdata en gerichte klantanalyses. Je krijgt een eerlijk kijkje achter de schermen: welke fouten we maakten, welke learnings ons verder hielpen en welke routines schaalbaar bleken.
Wat kun je verwachten?
• Hoe je marketplaces structureel beheert in plaats van ad hoc.
• Welke tools en processen ons geholpen hebben.
• Hoe je data inzet om prioriteiten te stellen en kansen te kwantificeren.
• Lessons learned van cross-platform groei (Bol, Home24, XXXLutz, vtwonen, etc.)
• Praktische tips over feed-validatie, pricing en promoties.
Of je nu net begint met marketplaces of al meerdere kanalen beheert: deze sessie geeft je concrete handvatten om grip te krijgen op de complexiteit van marketplaces.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top