SEO & AI: dit zijn de kansen én bedreigingen van AI (Search) voor jouw webshop
Stijn Bergmans
Organic Strategy Lead (Follo)
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald. In de afgelopen anderhalf jaar is er volop discussie: moet je AI gebruiken voor SEO? En zo ja, hoe? Mag je AI-gegenereerde content inzetten? Hoe snel prikt Google daar doorheen? En welke content heb je écht nodig om als webshop te overleven in de zoekresultaten?
De zoekwereld is in beweging. Blijft Google dominant, of verandert ons zoekgedrag door AI-tools zoals ChatGPT? Eén ding is zeker: zoekmachines evolueren en AI speelt daarin een steeds grotere rol. Hoe speel jij daarop in? Google toont allang niet meer alleen blauwe links. Producten, Visuals,
Video’s en AI-gestuurde antwoorden strijden om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop niet verdwijnt in de massa, maar juist opvalt?
In deze sessie laat Stijn, met 10 jaar SEO-ervaring, aan de hand van praktijkvoorbeelden zien wat werkt en wat niet. Je krijgt concrete handvatten om AI in je SEO-strategie te integreren en zo een beslissende voorsprong te nemen op je concurrenten.
AI is niet meer weg te denken uit het leven van een (SEO) marketeer. Wat vroeger werkte in Google, is nu achterhaald. In de afgelopen anderhalf jaar is er volop discussie: moet je AI gebruiken voor SEO? En zo ja, hoe? Mag je AI-gegenereerde content inzetten? Hoe snel prikt Google daar doorheen? En welke content heb je écht nodig om als webshop te overleven in de zoekresultaten?
De zoekwereld is in beweging. Blijft Google dominant, of verandert ons zoekgedrag door AI-tools zoals ChatGPT? Eén ding is zeker: zoekmachines evolueren en AI speelt daarin een steeds grotere rol. Hoe speel jij daarop in? Google toont allang niet meer alleen blauwe links. Producten, Visuals,
Video’s en AI-gestuurde antwoorden strijden om aandacht. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop niet verdwijnt in de massa, maar juist opvalt?
In deze sessie laat Stijn, met 10 jaar SEO-ervaring, aan de hand van praktijkvoorbeelden zien wat werkt en wat niet. Je krijgt concrete handvatten om AI in je SEO-strategie te integreren en zo een beslissende voorsprong te nemen op je concurrenten.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top