Relevant blijven in een wereld waarin AI en Big Tech de spelregels herschrijven
Thursday 13:15 - 14:00
Keynote
Peter Maas
Chief Product & Technology Officer (Marktplaats)
Het technologische speelveld is continu in beweging. Data en AI veranderen fundamenteel wat klantgerichtheid, loyaliteit en waardecreatie betekenen. Behoeften ontstaan en verschuiven razendsnel, terwijl AI deze in seconden vertaalt naar keuzes, vaak buiten de grenzen van één platform. Tegelijkertijd staat merkloyaliteit onder druk en wordt regelgeving steeds vaker richtinggevend voor strategische beslissingen.
In deze keynote laat Peter Maas, Chief Product & Technology Officer van Marktplaats, zien hoe organisaties relevant blijven in dit veranderende landschap. Aan de hand van een helder denkkader onderscheidt hij verschillende vormen van interactie tussen koper en verkoper, waarin AI een steeds grotere rol speelt, zowel op het eigen platform als daarbuiten. De kernvraag is daarbij niet waar en hoe de transactie plaatsvindt, maar hoe je herkenbare waarde creëert in het hoofd van de klant.
Peter laat zien hoe AI de rol van bedrijven verschuift van platform naar facilitator, en hoe je actief kunt sturen op vertrouwen, relevantie en waarde in een gefragmenteerd ecosysteem. Bezoekers krijgen concrete inzichten en handvatten om technologie strategisch in te zetten, te experimenteren binnen bestaande kaders en samen te werken aan duurzame groei. De boodschap is helder: wie zelf richting geeft aan verandering, behoudt regie en relevantie.
In deze keynote laat Peter Maas, Chief Product & Technology Officer van Marktplaats, zien hoe organisaties relevant blijven in dit veranderende landschap. Aan de hand van een helder denkkader onderscheidt hij verschillende vormen van interactie tussen koper en verkoper, waarin AI een steeds grotere rol speelt, zowel op het eigen platform als daarbuiten. De kernvraag is daarbij niet waar en hoe de transactie plaatsvindt, maar hoe je herkenbare waarde creëert in het hoofd van de klant.
Peter laat zien hoe AI de rol van bedrijven verschuift van platform naar facilitator, en hoe je actief kunt sturen op vertrouwen, relevantie en waarde in een gefragmenteerd ecosysteem. Bezoekers krijgen concrete inzichten en handvatten om technologie strategisch in te zetten, te experimenteren binnen bestaande kaders en samen te werken aan duurzame groei. De boodschap is helder: wie zelf richting geeft aan verandering, behoudt regie en relevantie.
Het technologische speelveld is continu in beweging. Data en AI veranderen fundamenteel wat klantgerichtheid, loyaliteit en waardecreatie betekenen. Behoeften ontstaan en verschuiven razendsnel, terwijl AI deze in seconden vertaalt naar keuzes, vaak buiten de grenzen van één platform. Tegelijkertijd staat merkloyaliteit onder druk en wordt regelgeving steeds vaker richtinggevend voor strategische beslissingen.
In deze keynote laat Peter Maas, Chief Product & Technology Officer van Marktplaats, zien hoe organisaties relevant blijven in dit veranderende landschap. Aan de hand van een helder denkkader onderscheidt hij verschillende vormen van interactie tussen koper en verkoper, waarin AI een steeds grotere rol speelt, zowel op het eigen platform als daarbuiten. De kernvraag is daarbij niet waar en hoe de transactie plaatsvindt, maar hoe je herkenbare waarde creëert in het hoofd van de klant.
Peter laat zien hoe AI de rol van bedrijven verschuift van platform naar facilitator, en hoe je actief kunt sturen op vertrouwen, relevantie en waarde in een gefragmenteerd ecosysteem. Bezoekers krijgen concrete inzichten en handvatten om technologie strategisch in te zetten, te experimenteren binnen bestaande kaders en samen te werken aan duurzame groei. De boodschap is helder: wie zelf richting geeft aan verandering, behoudt regie en relevantie.
In deze keynote laat Peter Maas, Chief Product & Technology Officer van Marktplaats, zien hoe organisaties relevant blijven in dit veranderende landschap. Aan de hand van een helder denkkader onderscheidt hij verschillende vormen van interactie tussen koper en verkoper, waarin AI een steeds grotere rol speelt, zowel op het eigen platform als daarbuiten. De kernvraag is daarbij niet waar en hoe de transactie plaatsvindt, maar hoe je herkenbare waarde creëert in het hoofd van de klant.
Peter laat zien hoe AI de rol van bedrijven verschuift van platform naar facilitator, en hoe je actief kunt sturen op vertrouwen, relevantie en waarde in een gefragmenteerd ecosysteem. Bezoekers krijgen concrete inzichten en handvatten om technologie strategisch in te zetten, te experimenteren binnen bestaande kaders en samen te werken aan duurzame groei. De boodschap is helder: wie zelf richting geeft aan verandering, behoudt regie en relevantie.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top