Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

2 & 3 April 2025

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Free tickets
2 & 3 April 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Online zand verkopen, onze uitbreiding naar de b2b markt

Thursday 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 5
Melissa Buijens

DGA (Zandcompleet)

Facebook Linkedin More about this speaker

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets