Online zand verkopen, onze uitbreiding naar de b2b markt
Melissa Buijens
DGA (Zandcompleet)
Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.
Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top