Online conversie vs winkelbezoek: waarom Hubo anders durft te zijn
Harrit Boonstra
Head of Marketing & E-commerce (Hubo)
Tijdens deze sessie nemen we je mee in de digitale transformatie van Hubo: een franchiseformule met een uniek spanningsveld. Hubo bestaat uit winkels die variëren van compacte dorpswinkels tot grote bouwmarkten in stedelijke gebieden. Dat maakt onze digitale uitdaging allesbehalve standaard. Want hoe bouw je één online platform dat logisch voelt voor de klant, maar óók werkt voor ondernemers met totaal verschillende winkelgroottes, assortimenten en lokale behoeften?
Hubo kiest voor een opvallende positionering met tegenstrijdige online doelstellingen. In de winkels staat service voorop onder het mom van #hubohelpt. De kennis en expertise van de vakmensen uit de winkel, krijgen een duidelijk plek in de online strategie. De lokale bekendheid in het dorp en de goede mix tussen producten en diensten, maakt Hubo een sterk merk in de DIY-branche. We zijn ook niet voor niets uitgeroepen tot Retailer of the Year 2025-2026 in de categorie bouwmarkten.
In december 2025 lanceerde Hubo een nieuwe website. Tijdens deze lezing laten we zien welke concessies we moesten doen om tot deze eerste versie te komen en waarom die concessies soms pijnlijk, soms slim en soms onvermijdelijk waren. We nemen je mee in de tegenstrijdigheid van Hubo’s online strategie: online conversie vs winkelbezoek. We delen onze doelstellingen en laten zien hoe we in 2026 verder gaan bouwen aan onze digitale winkel.
Sander Kuiper
E-commerce Manager (Hubo)
Tijdens deze sessie nemen we je mee in de digitale transformatie van Hubo: een franchiseformule met een uniek spanningsveld. Hubo bestaat uit winkels die variëren van compacte dorpswinkels tot grote bouwmarkten in stedelijke gebieden. Dat maakt onze digitale uitdaging allesbehalve standaard. Want hoe bouw je één online platform dat logisch voelt voor de klant, maar óók werkt voor ondernemers met totaal verschillende winkelgroottes, assortimenten en lokale behoeften?
Hubo kiest voor een opvallende positionering met tegenstrijdige online doelstellingen. In de winkels staat service voorop onder het mom van #hubohelpt. De kennis en expertise van de vakmensen uit de winkel, krijgen een duidelijk plek in de online strategie. De lokale bekendheid in het dorp en de goede mix tussen producten en diensten, maakt Hubo een sterk merk in de DIY-branche. We zijn ook niet voor niets uitgeroepen tot Retailer of the Year 2025-2026 in de categorie bouwmarkten.
In december 2025 lanceerde Hubo een nieuwe website. Tijdens deze lezing laten we zien welke concessies we moesten doen om tot deze eerste versie te komen en waarom die concessies soms pijnlijk, soms slim en soms onvermijdelijk waren. We nemen je mee in de tegenstrijdigheid van Hubo’s online strategie: online conversie vs winkelbezoek. We delen onze doelstellingen en laten zien hoe we in 2026 verder gaan bouwen aan onze digitale winkel.
Tijdens deze sessie nemen we je mee in de digitale transformatie van Hubo: een franchiseformule met een uniek spanningsveld. Hubo bestaat uit winkels die variëren van compacte dorpswinkels tot grote bouwmarkten in stedelijke gebieden. Dat maakt onze digitale uitdaging allesbehalve standaard. Want hoe bouw je één online platform dat logisch voelt voor de klant, maar óók werkt voor ondernemers met totaal verschillende winkelgroottes, assortimenten en lokale behoeften?
Hubo kiest voor een opvallende positionering met tegenstrijdige online doelstellingen. In de winkels staat service voorop onder het mom van #hubohelpt. De kennis en expertise van de vakmensen uit de winkel, krijgen een duidelijk plek in de online strategie. De lokale bekendheid in het dorp en de goede mix tussen producten en diensten, maakt Hubo een sterk merk in de DIY-branche. We zijn ook niet voor niets uitgeroepen tot Retailer of the Year 2025-2026 in de categorie bouwmarkten.
In december 2025 lanceerde Hubo een nieuwe website. Tijdens deze lezing laten we zien welke concessies we moesten doen om tot deze eerste versie te komen en waarom die concessies soms pijnlijk, soms slim en soms onvermijdelijk waren. We nemen je mee in de tegenstrijdigheid van Hubo’s online strategie: online conversie vs winkelbezoek. We delen onze doelstellingen en laten zien hoe we in 2026 verder gaan bouwen aan onze digitale winkel.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top