Nespresso & DHL eCommerce samen onderweg naar een betere wereld

Reineke van Riemsdijk
Technical Quality Manager & Sustainability Lead (Nespresso Nederland)
Duurzaamheid is niet langer een optie, maar een noodzaak. Tijdens deze inspiratiesessie delen Reineke van Riemsdijk (Sustainability Lead Nespresso) en Marleen Nelemans (Sustainability Manager DHL eCommerce) hoe zij met gerichte initiatieven en keuzes de bedrijfsvoering van Nespresso steeds duurzamer maken. Laat je meenemen in actuele trends en ontwikkelingen in e-commerce en duurzaamheid en ontdek de impact van zowel kleine als grote initiatieven in het verlagen van CO2-uitstoot.
Bij Nespresso staat duurzaamheid centraal in elke fase van de koffiereis: van bes tot kopje koffie én daarna. Zo ondersteunen ze koffieboeren met duurzame landbouwtechnieken, recyclen ze aluminium capsules en zetten ze samen met DHL stappen op het gebied van logistiek. Ze zetten in op haalbare acties en kijken tegelijkertijd vooruit door te experimenteren met innovatieve duurzame initiatieven, zoals het GoGreen Plus-programma, waarmee ze een extra bijdrage leveren aan het verminderen van CO2-uitstoot aan het einde van de klantreis.
Ben jij ondernemer of werk je in een webshop en wil je duurzamere keuzes maken in je bedrijfsvoering? Elk initiatief telt. Kom langs, leer van de uitdagingen en successen van Nespresso en ontdek hoe ook jij het verschil kunt maken.
Marleen Nelemans
Sr. Sustainability Manager (DHL eCommerce)
Duurzaamheid is niet langer een optie, maar een noodzaak. Tijdens deze inspiratiesessie delen Reineke van Riemsdijk (Sustainability Lead Nespresso) en Marleen Nelemans (Sustainability Manager DHL eCommerce) hoe zij met gerichte initiatieven en keuzes de bedrijfsvoering van Nespresso steeds duurzamer maken. Laat je meenemen in actuele trends en ontwikkelingen in e-commerce en duurzaamheid en ontdek de impact van zowel kleine als grote initiatieven in het verlagen van CO2-uitstoot.
Bij Nespresso staat duurzaamheid centraal in elke fase van de koffiereis: van bes tot kopje koffie én daarna. Zo ondersteunen ze koffieboeren met duurzame landbouwtechnieken, recyclen ze aluminium capsules en zetten ze samen met DHL stappen op het gebied van logistiek. Ze zetten in op haalbare acties en kijken tegelijkertijd vooruit door te experimenteren met innovatieve duurzame initiatieven, zoals het GoGreen Plus-programma, waarmee ze een extra bijdrage leveren aan het verminderen van CO2-uitstoot aan het einde van de klantreis.
Ben jij ondernemer of werk je in een webshop en wil je duurzamere keuzes maken in je bedrijfsvoering? Elk initiatief telt. Kom langs, leer van de uitdagingen en successen van Nespresso en ontdek hoe ook jij het verschil kunt maken.
Duurzaamheid is niet langer een optie, maar een noodzaak. Tijdens deze inspiratiesessie delen Reineke van Riemsdijk (Sustainability Lead Nespresso) en Marleen Nelemans (Sustainability Manager DHL eCommerce) hoe zij met gerichte initiatieven en keuzes de bedrijfsvoering van Nespresso steeds duurzamer maken. Laat je meenemen in actuele trends en ontwikkelingen in e-commerce en duurzaamheid en ontdek de impact van zowel kleine als grote initiatieven in het verlagen van CO2-uitstoot.
Bij Nespresso staat duurzaamheid centraal in elke fase van de koffiereis: van bes tot kopje koffie én daarna. Zo ondersteunen ze koffieboeren met duurzame landbouwtechnieken, recyclen ze aluminium capsules en zetten ze samen met DHL stappen op het gebied van logistiek. Ze zetten in op haalbare acties en kijken tegelijkertijd vooruit door te experimenteren met innovatieve duurzame initiatieven, zoals het GoGreen Plus-programma, waarmee ze een extra bijdrage leveren aan het verminderen van CO2-uitstoot aan het einde van de klantreis.
Ben jij ondernemer of werk je in een webshop en wil je duurzamere keuzes maken in je bedrijfsvoering? Elk initiatief telt. Kom langs, leer van de uitdagingen en successen van Nespresso en ontdek hoe ook jij het verschil kunt maken.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top