Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

2 & 3 April 2025

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Free tickets
2 & 3 April 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Meer winst, minder delen: De kracht van MAG’s online-only strategie

Thursday 12:00 - 12:30
Lezingenzaal 1
Maurice Bovée

Directeur/ Eigenaar (MAG Creative Footwear)

Linkedin More about this speaker

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Joël Casteleijn

Senior Digital Marketing Consultant (FACTICX)

Linkedin More about this speaker

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Wil jij duurzame groei bereiken zonder afhankelijkheid van dure marktplaatsen en platformen? Luister dan naar het verhaal van MAG Creative Footwear. MAG, het roemruchte schoenenmerk uit de ‘nineties’ zat ‘stuck’ tussen retailers enerzijds en online ambities anderzijds. In tegenstelling tot alle gangbare strategieën koos MAG, met gevaar voor eigen leven, voor het compleet loslaten van wholesale en retail om volledig over te gaan op een online-only aanpak.

Een aanpak die in extremis is doorgevoerd: géén samenwerking met platformen, marktplaatsen of grote online partijen. Nee, de benadering was simpel: als je echte MAGs wil hebben moet je op MAG.nl zijn en nergens anders.

Inmiddels 10 jaar verder is het bedrijf fors gegroeid, is er een klanttevredenheidscore van 9.7 (meer dan 17.000 Ekomi Reviews), maar is de aanpak ongewijzigd.

Belangrijk voordeel van de focus op onderscheidend vermogen is dat elke euro geïnvesteerd in (online) marketing terugkomt naar het bedrijf en niet gedeeld hoeft te worden. Dit resulteert in een relatief hoge ROAS en lagere kosten per conversie.

In deze sessie deelt MAG graag haar vergaande direct-to-consumer aanpak en biedt jou bruikbare tips om als pure-player succesvol te zijn.

We bespreken:
• Waarom MAG bewust heeft gekozen voor een eigen webshop-only model en niet voor marktplaatsen
• Hoe MAG met slimme conversieoptimalisatie de drempel tot aankoop verlaagt
• Welke aanpak MAG hanteert om retouren beheersbaar te houden
• Hoe MAG hun advertisingbudget effectief inzet zonder de marges onder druk te zetten
• Wat deze keuzes hebben opgeleverd in termen van groei en merkwaarde
• Een exclusieve inkijk in de groeiplannen voor 2025: Waar zet MAG de volgende stap?

Ben jij benieuwd hoe je als online retailer maximale grip houdt op je marges en tegelijkertijd je omzet laat groeien? Mis deze inspirerende sessie niet en ontdek hoe je als pure-player succesvol kunt zijn in 2025!

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets