Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Become an exhibitor
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor
triangle-shape triangle-shape

Maximaal rendement op je customer journey door middel van data gedreven marketing

Thursday 11:30 - 12:15
Roundtable 2
Lucas Bos

Commissie 'Data, decisioning & engagement' (DDMA)

Linkedin More about this speaker

Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?

Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.

Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer. Om relevant te blijven en maximaal resultaat te halen uit je (marketing)inspanningen, is data gedreven werken een noodzaak geworden. Groot of klein: uiteindelijk zoek je een manier om te beginnen en wil je handvatten om successen te boeken en je collega's te overtuigen van de impact die je kunt maken met de juiste omnichannel data strategie. Zo zien we ook veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe?

Tijdens deze roundtable deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, aan de hand van cases van de Customer Data Awards – zoals Rituals en Intergamma. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt. Zo deelt hij bijvoorbeeld handvatten hoe je data inzet binnen je customer journey, welke juridische uitdagingen er zijn en hoe je vervolgens resultaten meet van next best actions, klantbehoud en upsell.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets