Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

New

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Become an exhibitor
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

New

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor
triangle-shape triangle-shape

Marketplaces: bekende merken verkopen of een eigen merk lanceren?

Wednesday 14:00 - 14:30
Lezingenzaal 8

PimXL verkoopt sinds 2013 zo’n 5500 artikelen via marketplaces in binnen- en buitenland. Elke maand verwerken ze 15.000 orders. En dat bereiken ze grotendeels zonder eigen merken!

Al jaren wordt gezegd dat de enige kans om langdurig te overleven op marketplace het lanceren van een eigen merk is. Maar, wat nou als alle 60.000 bol verkopers dat zouden doen? Welke waarde heeft een merk dan nog?

Langdurig een winstgevende marketplace operatie draaien heeft meer met waarde toevoegen te maken dan met het lanceren van een eigen merk. Er zijn legio voorbeelden van gelanceerde eigen merken, die in de praktijk niet meer waren dan een logo op een product dat door 10 andere “merken” ook verkocht werd. Denk maar eens aan dat telefoonhoesje met een logootje.

PimXL voegt waarde toe aan de marketplace keten met merken van andere bedrijven. Dat doen ze door een hoog volume, bekende producten, snel te leveren tegen de beste prijzen en levertijd. De operatie is daarvoor gestroomlijnd, o.a. met automatisering van EffectConnect. Daardoor is de marketplace operatie langdurig winstgevend en biedt het kansen voor groei.

In deze sessie nemen Greetje (PimXL) en Bart (EffectConnect) je mee in hoe PimXL waarde kan bieden met andermans merken, dat winstgevend kan doen en hoe dat geleid heeft tot de ontwikkeling van eigen merken.

View the presentation

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets