Kostenefficiënt innoveren bij Wehkamp Retail Group
Frans Falize
Chief Operating Officer (Wehkamp Retail Group)
Hoe heeft het nieuwe retourbeleid – waarbij klanten een kleine bijdrage betalen per geretourneerd artikel – bijgedragen aan het verlagen van het retourpercentage? Wat komt er kijken bij de integratie van nieuwe merken in één gestroomlijnd fulfilmentproces? Waarom wordt inmiddels 40% van de pakketten van Wehkamp Retail Group afgeleverd bij een pickup point? En hoe kun je een klantcontactcenter efficiënter inrichten zonder de klantbeleving uit het oog te verliezen?
Wehkamp geeft inzicht in zijn strategische keuzes en operationele innovaties. En hoe ziet het de toekomst voor dit toonaangevende e-commercemerk? Operational excellence is de rode draad in de aanpak van Frans Falize, COO van Wehkamp Retail Group. In zijn sessie deelt hij het inspirerende verhaal achter Wehkamp: de overtuigingen van het bedrijf op het gebied van duurzaamheid en kostenreductie, en de praktische stappen die zijn gezet om processen te blijven verbeteren.
Wehkamp laat zien hoe innovatie en kostenbesparing hand in hand kunnen gaan, terwijl het bedrijf blijft inspelen op de veranderende behoeften van de klant.
Hoe heeft het nieuwe retourbeleid – waarbij klanten een kleine bijdrage betalen per geretourneerd artikel – bijgedragen aan het verlagen van het retourpercentage? Wat komt er kijken bij de integratie van nieuwe merken in één gestroomlijnd fulfilmentproces? Waarom wordt inmiddels 40% van de pakketten van Wehkamp Retail Group afgeleverd bij een pickup point? En hoe kun je een klantcontactcenter efficiënter inrichten zonder de klantbeleving uit het oog te verliezen?
Wehkamp geeft inzicht in zijn strategische keuzes en operationele innovaties. En hoe ziet het de toekomst voor dit toonaangevende e-commercemerk? Operational excellence is de rode draad in de aanpak van Frans Falize, COO van Wehkamp Retail Group. In zijn sessie deelt hij het inspirerende verhaal achter Wehkamp: de overtuigingen van het bedrijf op het gebied van duurzaamheid en kostenreductie, en de praktische stappen die zijn gezet om processen te blijven verbeteren.
Wehkamp laat zien hoe innovatie en kostenbesparing hand in hand kunnen gaan, terwijl het bedrijf blijft inspelen op de veranderende behoeften van de klant.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top