Klaar voor Agentic Commerce: Hoe wordt jouw product gekozen door AI?
Wednesday 15:15 - 16:00
Roundtable 1
Emiel Lutz
Country Manager (Ingrid)
Agentic shopping verandert de shopping journey fundamenteel. AI-agents zoals ChatGPT ontwikkelen zich razendsnel tot persoonlijke shopping assistants die producten vergelijken, keuzes maken en transacties starten namens de consument.
Dit betekent een kantelpunt voor retailers: LLM’s bepalen straks hoe (en of) jouw merk wordt gevonden, welke aanbieders worden voorgesteld en op basis van welke criteria een aankoopbeslissing wordt genomen. Niet alleen prijs en product, maar juist leverbetrouwbaarheid, beschikbaarheid, retour gemak en consistentie worden doorslaggevend.
Tijdens deze roundtable bespreken de cruciale hygiënefactoren om relevant te blijven in agentic commerce. Welke data moet gestructureerd en betrouwbaar zijn? Hoe voorkom je versnippering in je tech stack? En waar liggen concrete kansen om delivery- en returns te optimaliseren als strategisch voordeel, voor zowel (internationale) groei als efficiency.
Een praktische, open discussie voor CMO’s, COO’s en e-commerce leaders die willen begrijpen wat er nú nodig is om straks gekozen te worden door AI.
Agentic shopping verandert de shopping journey fundamenteel. AI-agents zoals ChatGPT ontwikkelen zich razendsnel tot persoonlijke shopping assistants die producten vergelijken, keuzes maken en transacties starten namens de consument.
Dit betekent een kantelpunt voor retailers: LLM’s bepalen straks hoe (en of) jouw merk wordt gevonden, welke aanbieders worden voorgesteld en op basis van welke criteria een aankoopbeslissing wordt genomen. Niet alleen prijs en product, maar juist leverbetrouwbaarheid, beschikbaarheid, retour gemak en consistentie worden doorslaggevend.
Tijdens deze roundtable bespreken de cruciale hygiënefactoren om relevant te blijven in agentic commerce. Welke data moet gestructureerd en betrouwbaar zijn? Hoe voorkom je versnippering in je tech stack? En waar liggen concrete kansen om delivery- en returns te optimaliseren als strategisch voordeel, voor zowel (internationale) groei als efficiency.
Een praktische, open discussie voor CMO’s, COO’s en e-commerce leaders die willen begrijpen wat er nú nodig is om straks gekozen te worden door AI.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top