Impact maken door innovatie: product-as-a-service in combinatie met circulariteit
Paul Remie
Co-Founder (BikeFlip)
Paul Remie, co-founder van de innovatieve start-up BikeFlip, laat zien hoe je circulariteit en een abonnementsmodel kunt combineren om de manier waarop we omgaan met kinderfietsen volledig te veranderen. In deze inspirerende lezing neemt Paul je mee in het uitdagende proces van het ontwikkelen van een circulaire abonnementsvorm en de impact die dat heeft op duurzaamheid en mensen.
BikeFlip biedt een revolutionair kinderfietsabonnement, waarmee gezinnen eenvoudig een fiets kunnen huren in plaats van er telkens een nieuwe te kopen als hun kind eruit groeit. Met zorgvuldig geupcyclede fietsen en een gebruiksvriendelijk platform, maakt BikeFlip een duurzame levensstijl toegankelijker en aantrekkelijker. Tegelijkertijd draagt het bedrijf bij door banen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in hun eigen werkplaats.
Bekroond als VEDIS New Retail Champion 2023 en Retail Rookie of the Year, onderscheidt BikeFlip zich met een unieke combinatie van creativiteit, innovatie en maatschappelijke impact. Met een gemiddelde groei van bijna 10 procent per maand, is BikeFlip ook nog eens op weg om Nederland te veroveren.
Tijdens deze lezing deelt Paul concrete inzichten, uitdagingen en praktijkvoorbeelden van BikeFlip’s reis. Laat je inspireren door de kracht van innovatie en ontdek hoe circulariteit niet alleen duurzame impact kan hebben, maar ook een krachtige business case kan zijn.
Paul Remie, co-founder van de innovatieve start-up BikeFlip, laat zien hoe je circulariteit en een abonnementsmodel kunt combineren om de manier waarop we omgaan met kinderfietsen volledig te veranderen. In deze inspirerende lezing neemt Paul je mee in het uitdagende proces van het ontwikkelen van een circulaire abonnementsvorm en de impact die dat heeft op duurzaamheid en mensen.
BikeFlip biedt een revolutionair kinderfietsabonnement, waarmee gezinnen eenvoudig een fiets kunnen huren in plaats van er telkens een nieuwe te kopen als hun kind eruit groeit. Met zorgvuldig geupcyclede fietsen en een gebruiksvriendelijk platform, maakt BikeFlip een duurzame levensstijl toegankelijker en aantrekkelijker. Tegelijkertijd draagt het bedrijf bij door banen te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in hun eigen werkplaats.
Bekroond als VEDIS New Retail Champion 2023 en Retail Rookie of the Year, onderscheidt BikeFlip zich met een unieke combinatie van creativiteit, innovatie en maatschappelijke impact. Met een gemiddelde groei van bijna 10 procent per maand, is BikeFlip ook nog eens op weg om Nederland te veroveren.
Tijdens deze lezing deelt Paul concrete inzichten, uitdagingen en praktijkvoorbeelden van BikeFlip’s reis. Laat je inspireren door de kracht van innovatie en ontdek hoe circulariteit niet alleen duurzame impact kan hebben, maar ook een krachtige business case kan zijn.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top