Hyperpersonalisatie in Actie bij Odido
Tuesday 12:00 - 00:00
null
Guus Rutten
Business Unit Manager (GX | part of Happy Horizon)
Personalisatie is allang geen extraatje meer, maar een harde klantverwachting. En het werkt: het levert aantoonbaar resultaat op. In deze keynote laat Odido zien hoe hyperpersonalisatie leidt tot écht relevante klantinteracties.
Odido maakte met behulp van GX | part of Happy Horizon de overgang van generieke ‘one-to-all’-communicatie naar een meer gerichte ‘one-to-one’-benadering. Door centrale orchestratie te combineren met Next-Best-Action-modellen wordt versnipperde klantdata samengebracht en ingezet voor real-time relevante interacties. Deze aanpak is kanaaloverstijgend toegepast, van de commerce website en app tot ondersteuning via het callcenter.
De resultaten laten zien wat deze werkwijze oplevert. De personalisatieaanpak had aantoonbare invloed op conversie en leidde tot een afname van 51% in herhaalverkeer bij de klantenservice.
Deze verandering is te plotten op een gestructureerd personalisatiemodel. Dit model beschrijft de verschillende fases en bijbehorende acties om hyperpersonalisatie stapsgewijs te realiseren. Het fungeert niet als een vast, lineair stappenplan, maar als een praktisch kader dat richting geeft. Zo ondersteunt het organisaties bij het maken van onderbouwde keuzes en het structureel toewerken naar relevante, datagedreven klantinteracties.
Jeffrey Ploeg
Data & AI Product Manager (Odido)
Personalisatie is allang geen extraatje meer, maar een harde klantverwachting. En het werkt: het levert aantoonbaar resultaat op. In deze keynote laat Odido zien hoe hyperpersonalisatie leidt tot écht relevante klantinteracties.
Odido maakte met behulp van GX | part of Happy Horizon de overgang van generieke ‘one-to-all’-communicatie naar een meer gerichte ‘one-to-one’-benadering. Door centrale orchestratie te combineren met Next-Best-Action-modellen wordt versnipperde klantdata samengebracht en ingezet voor real-time relevante interacties. Deze aanpak is kanaaloverstijgend toegepast, van de commerce website en app tot ondersteuning via het callcenter.
De resultaten laten zien wat deze werkwijze oplevert. De personalisatieaanpak had aantoonbare invloed op conversie en leidde tot een afname van 51% in herhaalverkeer bij de klantenservice.
Deze verandering is te plotten op een gestructureerd personalisatiemodel. Dit model beschrijft de verschillende fases en bijbehorende acties om hyperpersonalisatie stapsgewijs te realiseren. Het fungeert niet als een vast, lineair stappenplan, maar als een praktisch kader dat richting geeft. Zo ondersteunt het organisaties bij het maken van onderbouwde keuzes en het structureel toewerken naar relevante, datagedreven klantinteracties.
Personalisatie is allang geen extraatje meer, maar een harde klantverwachting. En het werkt: het levert aantoonbaar resultaat op. In deze keynote laat Odido zien hoe hyperpersonalisatie leidt tot écht relevante klantinteracties.
Odido maakte met behulp van GX | part of Happy Horizon de overgang van generieke ‘one-to-all’-communicatie naar een meer gerichte ‘one-to-one’-benadering. Door centrale orchestratie te combineren met Next-Best-Action-modellen wordt versnipperde klantdata samengebracht en ingezet voor real-time relevante interacties. Deze aanpak is kanaaloverstijgend toegepast, van de commerce website en app tot ondersteuning via het callcenter.
De resultaten laten zien wat deze werkwijze oplevert. De personalisatieaanpak had aantoonbare invloed op conversie en leidde tot een afname van 51% in herhaalverkeer bij de klantenservice.
Deze verandering is te plotten op een gestructureerd personalisatiemodel. Dit model beschrijft de verschillende fases en bijbehorende acties om hyperpersonalisatie stapsgewijs te realiseren. Het fungeert niet als een vast, lineair stappenplan, maar als een praktisch kader dat richting geeft. Zo ondersteunt het organisaties bij het maken van onderbouwde keuzes en het structureel toewerken naar relevante, datagedreven klantinteracties.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top