Hoe Koopjesdrogisterij haar inkoop volledig automatiseerde met externe data

Martijn Alserda
Hoofd Inkoop (Drogisterijweb / Koopjesdrogisterij)
Koopjesdrogisterij is onderweg naar het volledig automatiseren van hun inkoopproces. Hiervoor zijn er rechtstreekse koppelingen opgezet voor actuele leveranciersdata, zoals de voorraad- en prijsinformatie. Dit zorgt niet alleen voor minder handmatig werk, maar ook voor een betere beschikbaarheid van producten doordat Koopjesdrogisterij direct ziet welke producten er op voorraad en dus te bestellen zijn.
Met behulp van Optiply heeft Koopjesdrogisterij een systeem ontwikkeld dat perfect aansluit op hun bedrijfsvoering, ambitie en concurrentiepositie. In een interactieve sessie delen Martijn Alserda en Wiebe Konter hun ervaring over deze transitie. Ze vertellen over de uitdagingen die ze zijn tegengekomen, de oplossingen die ze hebben gevonden en de successen die ze hebben geboekt.
Het gebruik van leveranciersdata blijkt daarbij de sleutel tot een efficiëntere en schaalbare inkoop.
Wiebe Konter
Oprichter (Optiply)
Koopjesdrogisterij is onderweg naar het volledig automatiseren van hun inkoopproces. Hiervoor zijn er rechtstreekse koppelingen opgezet voor actuele leveranciersdata, zoals de voorraad- en prijsinformatie. Dit zorgt niet alleen voor minder handmatig werk, maar ook voor een betere beschikbaarheid van producten doordat Koopjesdrogisterij direct ziet welke producten er op voorraad en dus te bestellen zijn.
Met behulp van Optiply heeft Koopjesdrogisterij een systeem ontwikkeld dat perfect aansluit op hun bedrijfsvoering, ambitie en concurrentiepositie. In een interactieve sessie delen Martijn Alserda en Wiebe Konter hun ervaring over deze transitie. Ze vertellen over de uitdagingen die ze zijn tegengekomen, de oplossingen die ze hebben gevonden en de successen die ze hebben geboekt.
Het gebruik van leveranciersdata blijkt daarbij de sleutel tot een efficiëntere en schaalbare inkoop.
Koopjesdrogisterij is onderweg naar het volledig automatiseren van hun inkoopproces. Hiervoor zijn er rechtstreekse koppelingen opgezet voor actuele leveranciersdata, zoals de voorraad- en prijsinformatie. Dit zorgt niet alleen voor minder handmatig werk, maar ook voor een betere beschikbaarheid van producten doordat Koopjesdrogisterij direct ziet welke producten er op voorraad en dus te bestellen zijn.
Met behulp van Optiply heeft Koopjesdrogisterij een systeem ontwikkeld dat perfect aansluit op hun bedrijfsvoering, ambitie en concurrentiepositie. In een interactieve sessie delen Martijn Alserda en Wiebe Konter hun ervaring over deze transitie. Ze vertellen over de uitdagingen die ze zijn tegengekomen, de oplossingen die ze hebben gevonden en de successen die ze hebben geboekt.
Het gebruik van leveranciersdata blijkt daarbij de sleutel tot een efficiëntere en schaalbare inkoop.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top