Hoe BUS Industrial Tools bouwt aan digitale groei met visie, lef en partnerschap.
Bart Werink
Digital Strategist (Friday Digital Agency)
Wat begint als een vraagstuk over platformtechnologie, eindigt als een strategische groeiversneller. In deze sessie delen BUS Industrial Tools en Friday Digital Agency hoe een nieuwe e-commerce omgeving uitgroeide tot een katalysator voor organisatiebrede digitale transformatie.
Met een omzetambitie van €100 miljoen en een sterk ondernemers-DNA was de uitdaging van BUS tweeledig: het verbeteren van de online klantreis én het bouwen aan een consistente merkidentiteit over de kernactiviteiten van BUS. Het bestaande platform schoot tekort op het gebied van schaalbaarheid, self-service en merkconsistentie. De gekozen oplossing? Een headless architectuur met een unified backend, gekoppeld aan een scan-app, werken-bij site en webshop, allemaal verbonden via één centrale digitale ruggengraat.
De sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over samenwerking, verandermanagement en het doorbreken van silo’s tussen sales, marketing en e-commerce. We delen inzichten over waarom platformkeuze meer is dan een technische beslissing, hoe ‘connected commerce’ er in de praktijk uitziet, en wat ervoor nodig is om een traditionele B2B-organisatie richting B2C-achtige klantbeleving te bewegen.
Een sessie vol praktische learnings, scherpe keuzes en eerlijke reflectie, voor iedereen die beseft dat digitale transformatie niet begint bij software, maar bij visie, partnerschap en lef.
Jelmer Pepping
Ecommerce Manager (BUS Industrial Tools)
Wat begint als een vraagstuk over platformtechnologie, eindigt als een strategische groeiversneller. In deze sessie delen BUS Industrial Tools en Friday Digital Agency hoe een nieuwe e-commerce omgeving uitgroeide tot een katalysator voor organisatiebrede digitale transformatie.
Met een omzetambitie van €100 miljoen en een sterk ondernemers-DNA was de uitdaging van BUS tweeledig: het verbeteren van de online klantreis én het bouwen aan een consistente merkidentiteit over de kernactiviteiten van BUS. Het bestaande platform schoot tekort op het gebied van schaalbaarheid, self-service en merkconsistentie. De gekozen oplossing? Een headless architectuur met een unified backend, gekoppeld aan een scan-app, werken-bij site en webshop, allemaal verbonden via één centrale digitale ruggengraat.
De sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over samenwerking, verandermanagement en het doorbreken van silo’s tussen sales, marketing en e-commerce. We delen inzichten over waarom platformkeuze meer is dan een technische beslissing, hoe ‘connected commerce’ er in de praktijk uitziet, en wat ervoor nodig is om een traditionele B2B-organisatie richting B2C-achtige klantbeleving te bewegen.
Een sessie vol praktische learnings, scherpe keuzes en eerlijke reflectie, voor iedereen die beseft dat digitale transformatie niet begint bij software, maar bij visie, partnerschap en lef.
Wat begint als een vraagstuk over platformtechnologie, eindigt als een strategische groeiversneller. In deze sessie delen BUS Industrial Tools en Friday Digital Agency hoe een nieuwe e-commerce omgeving uitgroeide tot een katalysator voor organisatiebrede digitale transformatie.
Met een omzetambitie van €100 miljoen en een sterk ondernemers-DNA was de uitdaging van BUS tweeledig: het verbeteren van de online klantreis én het bouwen aan een consistente merkidentiteit over de kernactiviteiten van BUS. Het bestaande platform schoot tekort op het gebied van schaalbaarheid, self-service en merkconsistentie. De gekozen oplossing? Een headless architectuur met een unified backend, gekoppeld aan een scan-app, werken-bij site en webshop, allemaal verbonden via één centrale digitale ruggengraat.
De sessie gaat niet alleen over technologie, maar vooral over samenwerking, verandermanagement en het doorbreken van silo’s tussen sales, marketing en e-commerce. We delen inzichten over waarom platformkeuze meer is dan een technische beslissing, hoe ‘connected commerce’ er in de praktijk uitziet, en wat ervoor nodig is om een traditionele B2B-organisatie richting B2C-achtige klantbeleving te bewegen.
Een sessie vol praktische learnings, scherpe keuzes en eerlijke reflectie, voor iedereen die beseft dat digitale transformatie niet begint bij software, maar bij visie, partnerschap en lef.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top