Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact Free tickets
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

2026

Speakers

2026

Exhibitor list

2026

Premium tickets

Recap

View the 2025 edition

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Exhibitor list Program

Program

About this edition

Program

2026

Speakers

2026

Giving a lecture

Testimonials

Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Hoe AI en merkbouw samen de toekomst van performance marketing vormen

Tuesday 12:00 - 00:00
null
Roel Willemsen

Sales Director Talpa Media (Talpa)

Linkedin More about this speaker
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition
Philip Sonneveldt

Head of Growth (Otrium)

Linkedin More about this speaker
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition
Hoe Otrium met AI, audio en datagedreven media winstgevend groeit in fashion Door de stijging van CPC's en CPM's als gevolg van toenemende concurrentie in de fashion, staat groei onder druk. Veel e-commerce partijen ervaren dat traditionele groeimodellen niet j tlanger werken en zoeken naar nieuwe manieren om dit plafond te doorbreken. Otrium, het online outlet platform met een duurzame missie, stond voor precies deze uitdaging: hoe blijf je groei realiseren wanneer marges onder druk komen te staan? Door de mediamix te verbreden, datagedreven te werken en het strategisch inzetten van AI – als middel, niet als doel – heeft Otrium ontdekt dat brand building geen bodemloze kostenpost is, maar een volwaardige en nieuwe groeidrijver die een plek naast traditionele performance kanalen verdient. Van duurzame missie naar realiteit Het platform van Otrium stelt merken in staat om onverkochte items uit archiefcollecties te verkopen. Hiermee biedt Otrium een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie; sinds 2000 is de productie van kleding verdubbeld, maar één op de zes van deze nieuwe items bereikt de consument niet eens. Maar die missie alleen is niet voldoende om te blijven groeien en uiteindelijk als bedrijf winstgevend te worden. Otrium zag namelijk dat pure performance marketingkanalen vooral mensen bereiken die al dicht tegen een aankoop aan zitten: een relatief kleine groep, vergeleken met de 95% die dat op dit moment nog niet is. En daardoor het Otrium merk niet kent of tegenkomt. Mede hierdoor begon de groei te stagneren. De centrale vraag werd onvermijdelijk: hoe doorbreken we dit plafond? En wat voor rol kan onze marketingstrategie hierin spelen? Alles gemeten, niets op gevoel Door alle touchpoints over web en app nauwkeurig door te meten, kreeg Otrium voor het eerst inzicht in de volledige customer journey. Dit resulteerde in een cruciale bevinding: hoewel op zichzelf staande performance-kanalen nog steeds voor schaal zorgen, bleek juist door de toevoeging van upper-funnel media de prestaties van diezelfde kanalen flink te stijgen. Nieuwe klanten zochten Otrium en bestaande klanten werden geheractiveerd omdat Otrium weer top-of-mind was. Branding- en upper-funnel media bleken dus niet ongrijpbaar en daarmee slechts een bodemloze kostenpost, maar hadden een aantoonbaar en incrementeel effect op de customer journey. AI-gedreven aanpak Met een continu wisselend product-aanbod van merken zijn statische campagnes onwerkbaar. Otrium koos daarom voor een AI-gedreven aanpak. Via een innovatief voice-cloning proces werden radiospots zo volledig dynamisch geproduceerd. Radio-campagnes konden zo real-time worden aangepast aan dagelijkse acties en merk promoties, zonder productievertraging. Branding werd daarmee schaalbaar en flexibel, net als traditionele performance marketing. Merk bouwen, afgerekend op winstgevendheid Alle media-inzet radio, digital audio en DOOH, werden vervolgens afgerekend op dezelfde ‘harde’ KPI’s als performance media: nieuwe klant groei en incrementele omzet. Geen aannames en theorie: gebaseerd op keiharde data. Het resultaat? Branding kanalen die niet alleen zelf voor groei zorgden, maar ook de traditionele performance marketingkanalen beter laten renderen. Otrium bewees hiermee dat je een merk kunt bouwen zonder concessies te doen aan winstgevendheid. Tijdens deze keynote op de Webwinkel Vakdagen nemen Philip Sonneveldt, Head of Growth bij Otrium en Roel Willemsen, Sales Director bij Talpa Media, je mee in deze transformatie. Philip deelt hoe Otrium de stap maakte van enkel performance marketing naar een bredere, merkgedreven maar nog steeds performance-gerichte groeistrategie. Roel laat zien welk effect AI, audio en slimme media-inzet hadden op zowel merk als omzet. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die voelt dat performance alleen niet meer genoeg is en wil ontdekken waarom merkbouw de nieuwe performance is. Jullie hadden eerst andere thema's opgegeven dus hierbij; AI Businessmodels Content & Branding Conversion & customer experience Data & analytics Digital transformation E-commerce Innovation & growth Marketing Marketing automation & CRM Omnichannel Performance Personalization and Hyper-targeting marketing Profitability Strategy Supply chain and fulfillment Sustainability Technology Transition

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets