Het herroepingsrecht, hoe zit het ook alweer?
Vincent Romviel
Jurist (Thuiswinkel.org)
Het herroepingsrecht blijft voor veel webwinkeliers een uitdagende wetgeving. Hoe zit dit nu precies, wat zijn ieders rechten en plichten en bij wie ligt welk risico? Dit alles zal Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel.org vertellen tijdens de Webwinkel Vakdagen.
Een consument die online iets bestelt, kan zich niet op eenzelfde manier laten informeren en kan bijvoorbeeld de producten niet zo beoordelen als in een fysieke winkel. Daarom heeft de consument een recht van ontbinding (herroepingsrecht) van 14 dagen. De consument heeft nog veel meer rechten en plichten waar Vincent je tijdens de presentatie in meeneemt.
Het herroepingsrecht blijft voor veel webwinkeliers een uitdagende wetgeving. Hoe zit dit nu precies, wat zijn ieders rechten en plichten en bij wie ligt welk risico? Dit alles zal Vincent Romviel, jurist bij Thuiswinkel.org vertellen tijdens de Webwinkel Vakdagen.
Een consument die online iets bestelt, kan zich niet op eenzelfde manier laten informeren en kan bijvoorbeeld de producten niet zo beoordelen als in een fysieke winkel. Daarom heeft de consument een recht van ontbinding (herroepingsrecht) van 14 dagen. De consument heeft nog veel meer rechten en plichten waar Vincent je tijdens de presentatie in meeneemt.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top