Help we gaan viraal met de Pistache reep
Amy Klein
Eigenaresse (De Bonte Koe)
Ambachtelijk chocoladebedrijf De Bonte Koe (B CORP) zag haar online bestellingen in korte tijd van 20 naar 2000 per dag stijgen. De oorzaak? Een snel geschoten TikTok filmpje van een nieuwe chocoladereep 'de Pistache reep (bekend als de Dubai-reep)' met pistache en kadayif ging onverwachts viraal.
Wat doet het met je bedrijf als je website uit de lucht vliegt, de telefoon roodgloeiend staat, alle landelijke media langskomen en er lange rijen voor de winkels staan? Hoe balanceer je schaal en kwaliteit, maak je korte- versus langetermijninvesteringen, en blijf je duurzame keuzes maken? Hoe ga je om met een totaal nieuwe klantengroep: TikTokkers met andere eisen dan je vaste klandizie? En de hamvraag: hoe lang blijft deze hype duren?
Amy, samen met haar broer de tweede generatie aan het roer van het familiebedrijf, vertelt wat deze achtbaan voor haar en De Bonte Koe teweeg heeft gebracht en wat de plannen zijn voor de toekomst.
Ambachtelijk chocoladebedrijf De Bonte Koe (B CORP) zag haar online bestellingen in korte tijd van 20 naar 2000 per dag stijgen. De oorzaak? Een snel geschoten TikTok filmpje van een nieuwe chocoladereep 'de Pistache reep (bekend als de Dubai-reep)' met pistache en kadayif ging onverwachts viraal.
Wat doet het met je bedrijf als je website uit de lucht vliegt, de telefoon roodgloeiend staat, alle landelijke media langskomen en er lange rijen voor de winkels staan? Hoe balanceer je schaal en kwaliteit, maak je korte- versus langetermijninvesteringen, en blijf je duurzame keuzes maken? Hoe ga je om met een totaal nieuwe klantengroep: TikTokkers met andere eisen dan je vaste klandizie? En de hamvraag: hoe lang blijft deze hype duren?
Amy, samen met haar broer de tweede generatie aan het roer van het familiebedrijf, vertelt wat deze achtbaan voor haar en De Bonte Koe teweeg heeft gebracht en wat de plannen zijn voor de toekomst.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top