Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

2 & 3 April 2025

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Free tickets
2 & 3 April 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

Groeipijn naar één sterk merk

Thursday 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 1
Xander Möhringer

Director Strategy (Goudwisselkantoor)

Linkedin More about this speaker

Wat begon met een passie voor verzamelobjecten is anno 2025 uitgegroeid tot een internationaal opererend familiebedrijf met meer dan 170 locaties in drie landen. In 2010 werd onder de naam Goudwisselkantoor een externe locatie in Rotterdam geopend, wat een groot succes was voor het inkopen van edelmetalen. Door de jaren heen is de business uitgebreid met meer diensten en online-verkoopkanalen, waaronder een eigen veilinghuis en pre-owned juwelier. Onze fysieke locaties bleken ook geschikt voor diensten als verpanden en valutatransacties.

Toen in 2021 onze webshop live ging voor de verkoop van beleggingsgoud en -zilver, ging het hard. Zeker toen in 2022 de inflatie hoog was, steeg de vraag naar onze waardevaste producten. Naast het succes van plaats 60 in de Twinkle100 kwam ook de groeipijn. Het werken met diverse merken, elk met een eigen propositie voor een specifieke doelgroep en gebaseerd op verschillende technologieën, was uitdagend. Sindsdien werken we verder aan het realiseren van onze grote ambities om Europees marktleider te worden en de groeipijn te verzachten onder één sterk merk.

We stonden voor verschillende uitdagingen, zoals de naamsbekendheid van de op te heffen kanalen in combinatie met de associatie met het merk Goudwisselkantoor, het ontbreken van een centraal PIM-systeem waarbij elke business unit met eigen productvoorraad werkte, en verschillende shops op verschillende platformen (WordPress/Prestashop). Daarnaast wilden we een nieuw ERP-systeem implementeren, een real-time kassasysteem in onze juwelierszaken integreren met de webshop, en per land een eigen SEO- en SEA-strategie inrichten. De synergie van de klantreis was ook een belangrijke uitdaging.

Onze aanpak om deze uitdagingen aan te pakken omvatte het omgaan met kiespijn, het werken met sterke en betrokken partners, het opzetten van een centraal marketing- en communicatieteam, het maken van een technologiekeuzes en het ontwikkelen van een duidelijke communicatiestrategie.

Wat begon met een passie voor verzamelobjecten is anno 2025 uitgegroeid tot een internationaal opererend familiebedrijf met meer dan 170 locaties in drie landen. In 2010 werd onder de naam Goudwisselkantoor een externe locatie in Rotterdam geopend, wat een groot succes was voor het inkopen van edelmetalen. Door de jaren heen is de business uitgebreid met meer diensten en online-verkoopkanalen, waaronder een eigen veilinghuis en pre-owned juwelier. Onze fysieke locaties bleken ook geschikt voor diensten als verpanden en valutatransacties.

Toen in 2021 onze webshop live ging voor de verkoop van beleggingsgoud en -zilver, ging het hard. Zeker toen in 2022 de inflatie hoog was, steeg de vraag naar onze waardevaste producten. Naast het succes van plaats 60 in de Twinkle100 kwam ook de groeipijn. Het werken met diverse merken, elk met een eigen propositie voor een specifieke doelgroep en gebaseerd op verschillende technologieën, was uitdagend. Sindsdien werken we verder aan het realiseren van onze grote ambities om Europees marktleider te worden en de groeipijn te verzachten onder één sterk merk.

We stonden voor verschillende uitdagingen, zoals de naamsbekendheid van de op te heffen kanalen in combinatie met de associatie met het merk Goudwisselkantoor, het ontbreken van een centraal PIM-systeem waarbij elke business unit met eigen productvoorraad werkte, en verschillende shops op verschillende platformen (WordPress/Prestashop). Daarnaast wilden we een nieuw ERP-systeem implementeren, een real-time kassasysteem in onze juwelierszaken integreren met de webshop, en per land een eigen SEO- en SEA-strategie inrichten. De synergie van de klantreis was ook een belangrijke uitdaging.

Onze aanpak om deze uitdagingen aan te pakken omvatte het omgaan met kiespijn, het werken met sterke en betrokken partners, het opzetten van een centraal marketing- en communicatieteam, het maken van een technologiekeuzes en het ontwikkelen van een duidelijke communicatiestrategie.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets