Gen Z en de toekomst van e-commerce: consumententrends die je niet kunt negeren
Jorin Aardoom
Director Out of Home (DPD Nederland)
Of je nu ondernemer, e-commerceprofessional of logistiek dienstverlener bent, je krijgt continu te maken met nieuwe uitdagingen:
- Hoe beïnvloedt Gen Z het koopgedrag in 2025?
- Wat verwachten zij van levering, service en digitale interactie?
- Hoe speel je in op trends zoals bewuste bestedingen, gemak en digitalisering?
Consumenten worden steeds kritischer. Ze zoeken betrouwbare informatie en verwachten een soepele, efficiënte ervaring – van oriëntatie tot bezorging.
Gen Z loopt hierin voorop met hun hoge digitale verwachtingen. Sociale platforms spelen een steeds grotere rol, maar hoe zorg je ervoor dat digitale innovaties klanten écht helpen in plaats van voor verwarring zorgen?
Tijdens deze sessie ontdek je de belangrijkste consumententrends en de impact van Gen Z op e-commerce, retail en logistiek. Geen kant-en-klare oplossingen, maar inzichten die je helpen om jouw strategie toekomstbestendig te maken.
Of je nu een webshophouder, marketeer, logistiek manager of retailer bent: deze sessie biedt concrete handvatten om je klantgerichtheid te verbeteren en je concurrentiepositie te versterken.
Of je nu ondernemer, e-commerceprofessional of logistiek dienstverlener bent, je krijgt continu te maken met nieuwe uitdagingen:
- Hoe beïnvloedt Gen Z het koopgedrag in 2025?
- Wat verwachten zij van levering, service en digitale interactie?
- Hoe speel je in op trends zoals bewuste bestedingen, gemak en digitalisering?
Consumenten worden steeds kritischer. Ze zoeken betrouwbare informatie en verwachten een soepele, efficiënte ervaring – van oriëntatie tot bezorging.
Gen Z loopt hierin voorop met hun hoge digitale verwachtingen. Sociale platforms spelen een steeds grotere rol, maar hoe zorg je ervoor dat digitale innovaties klanten écht helpen in plaats van voor verwarring zorgen?
Tijdens deze sessie ontdek je de belangrijkste consumententrends en de impact van Gen Z op e-commerce, retail en logistiek. Geen kant-en-klare oplossingen, maar inzichten die je helpen om jouw strategie toekomstbestendig te maken.
Of je nu een webshophouder, marketeer, logistiek manager of retailer bent: deze sessie biedt concrete handvatten om je klantgerichtheid te verbeteren en je concurrentiepositie te versterken.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top