Dille & Kamille: Groei realiseren en duurzaamheid behouden met je IT-landschap
Samanta Pijl
Lead Sales (SucceedIT)
Vijf jaar geleden stond Dille & Kamille voor een grote uitdaging, het bestaande applicatielandschap kon niet meebewegen met hun groeiambities, waarin duurzaamheid een belangrijke factor is. Daarom was een vervanging van het applicatielandschap noodzakelijk.
Naast de groei van de organisatie, is duurzaamheid voor Dille & Kamille erg belangrijk. Er wordt gekeken naar meer dan alleen de levertijd. Zo kunnen klanten onder andere kiezen voor fietsbezorging en wordt click & collect gestimuleerd – beide duurzame opties. Om de duurzaamheidsdoelen te kunnen realiseren moet het applicatielandschap flexibel zijn. Niet alleen moet keuzes gegeven worden op de webshop, maar alle andere systemen moeten hier ook mee om kunnen gaan, zodat de klantbelofte waargemaakt wordt.
Samen met de steeds belangrijker wordende omnichannel strategie – waarin online en offline verkoop naadloos op elkaar aansluiten – bleek het bestaande applicatielandschap niet toereikend.
Dille & Kamille is gestart met een grondige analyse van de huidige systemen en processen. Met als uitkomst een 5-jarige IT roadmap, met een duidelijke fasering waarin het traject stap voor stap werd uitgerold.
Het vernieuwde IT-landschap gaf de organisatie meer overzicht en controle over hun processen. Dit leidde tot verschillende voordelen:
- Volledige integratie: Systemen werken nu goed samen, waardoor data eenvoudig beschikbaar is binnen de hele organisatie.
- Verbeterde klantbeleving: Klanten profiteren van de beloofde flexibiliteit en service, vooral gericht op duurzaamheid.
- Databeschikbaarheid: Doordat de data uit verschillende systemen samenkomt is de juiste sturing mogelijk.
- Flexibiliteit: Snel kunnen schakelen bij veranderingen zoals de coronapandemie.
- Groei van de organisatie: De laatste vijf jaar is de omzet en omvang verdubbeld. De omzet van de webwinkel is zelfs bijna twee keer verdubbeld.
Wil jij weten hoe Dille & Kamille het applicatielandschap heeft vervangen? Hoe ze hun IT-landschap hebben geanalyseerd? Hoe de roadmap eruitzag en welke keuze ze hebben gemaakt? Kom dan naar onze sessie waar Luuk en Johan je alles gaan vertellen. Mis het niet!
Luuk Engelberts
Manager ICT & Processen (Dille & Kamille)
Vijf jaar geleden stond Dille & Kamille voor een grote uitdaging, het bestaande applicatielandschap kon niet meebewegen met hun groeiambities, waarin duurzaamheid een belangrijke factor is. Daarom was een vervanging van het applicatielandschap noodzakelijk.
Naast de groei van de organisatie, is duurzaamheid voor Dille & Kamille erg belangrijk. Er wordt gekeken naar meer dan alleen de levertijd. Zo kunnen klanten onder andere kiezen voor fietsbezorging en wordt click & collect gestimuleerd – beide duurzame opties. Om de duurzaamheidsdoelen te kunnen realiseren moet het applicatielandschap flexibel zijn. Niet alleen moet keuzes gegeven worden op de webshop, maar alle andere systemen moeten hier ook mee om kunnen gaan, zodat de klantbelofte waargemaakt wordt.
Samen met de steeds belangrijker wordende omnichannel strategie – waarin online en offline verkoop naadloos op elkaar aansluiten – bleek het bestaande applicatielandschap niet toereikend.
Dille & Kamille is gestart met een grondige analyse van de huidige systemen en processen. Met als uitkomst een 5-jarige IT roadmap, met een duidelijke fasering waarin het traject stap voor stap werd uitgerold.
Het vernieuwde IT-landschap gaf de organisatie meer overzicht en controle over hun processen. Dit leidde tot verschillende voordelen:
- Volledige integratie: Systemen werken nu goed samen, waardoor data eenvoudig beschikbaar is binnen de hele organisatie.
- Verbeterde klantbeleving: Klanten profiteren van de beloofde flexibiliteit en service, vooral gericht op duurzaamheid.
- Databeschikbaarheid: Doordat de data uit verschillende systemen samenkomt is de juiste sturing mogelijk.
- Flexibiliteit: Snel kunnen schakelen bij veranderingen zoals de coronapandemie.
- Groei van de organisatie: De laatste vijf jaar is de omzet en omvang verdubbeld. De omzet van de webwinkel is zelfs bijna twee keer verdubbeld.
Wil jij weten hoe Dille & Kamille het applicatielandschap heeft vervangen? Hoe ze hun IT-landschap hebben geanalyseerd? Hoe de roadmap eruitzag en welke keuze ze hebben gemaakt? Kom dan naar onze sessie waar Luuk en Johan je alles gaan vertellen. Mis het niet!
Johan Tripp
Product Owner (Dille & Kamille)
Vijf jaar geleden stond Dille & Kamille voor een grote uitdaging, het bestaande applicatielandschap kon niet meebewegen met hun groeiambities, waarin duurzaamheid een belangrijke factor is. Daarom was een vervanging van het applicatielandschap noodzakelijk.
Naast de groei van de organisatie, is duurzaamheid voor Dille & Kamille erg belangrijk. Er wordt gekeken naar meer dan alleen de levertijd. Zo kunnen klanten onder andere kiezen voor fietsbezorging en wordt click & collect gestimuleerd – beide duurzame opties. Om de duurzaamheidsdoelen te kunnen realiseren moet het applicatielandschap flexibel zijn. Niet alleen moet keuzes gegeven worden op de webshop, maar alle andere systemen moeten hier ook mee om kunnen gaan, zodat de klantbelofte waargemaakt wordt.
Samen met de steeds belangrijker wordende omnichannel strategie – waarin online en offline verkoop naadloos op elkaar aansluiten – bleek het bestaande applicatielandschap niet toereikend.
Dille & Kamille is gestart met een grondige analyse van de huidige systemen en processen. Met als uitkomst een 5-jarige IT roadmap, met een duidelijke fasering waarin het traject stap voor stap werd uitgerold.
Het vernieuwde IT-landschap gaf de organisatie meer overzicht en controle over hun processen. Dit leidde tot verschillende voordelen:
- Volledige integratie: Systemen werken nu goed samen, waardoor data eenvoudig beschikbaar is binnen de hele organisatie.
- Verbeterde klantbeleving: Klanten profiteren van de beloofde flexibiliteit en service, vooral gericht op duurzaamheid.
- Databeschikbaarheid: Doordat de data uit verschillende systemen samenkomt is de juiste sturing mogelijk.
- Flexibiliteit: Snel kunnen schakelen bij veranderingen zoals de coronapandemie.
- Groei van de organisatie: De laatste vijf jaar is de omzet en omvang verdubbeld. De omzet van de webwinkel is zelfs bijna twee keer verdubbeld.
Wil jij weten hoe Dille & Kamille het applicatielandschap heeft vervangen? Hoe ze hun IT-landschap hebben geanalyseerd? Hoe de roadmap eruitzag en welke keuze ze hebben gemaakt? Kom dan naar onze sessie waar Luuk en Johan je alles gaan vertellen. Mis het niet!
Vijf jaar geleden stond Dille & Kamille voor een grote uitdaging, het bestaande applicatielandschap kon niet meebewegen met hun groeiambities, waarin duurzaamheid een belangrijke factor is. Daarom was een vervanging van het applicatielandschap noodzakelijk.
Naast de groei van de organisatie, is duurzaamheid voor Dille & Kamille erg belangrijk. Er wordt gekeken naar meer dan alleen de levertijd. Zo kunnen klanten onder andere kiezen voor fietsbezorging en wordt click & collect gestimuleerd – beide duurzame opties. Om de duurzaamheidsdoelen te kunnen realiseren moet het applicatielandschap flexibel zijn. Niet alleen moet keuzes gegeven worden op de webshop, maar alle andere systemen moeten hier ook mee om kunnen gaan, zodat de klantbelofte waargemaakt wordt.
Samen met de steeds belangrijker wordende omnichannel strategie – waarin online en offline verkoop naadloos op elkaar aansluiten – bleek het bestaande applicatielandschap niet toereikend.
Dille & Kamille is gestart met een grondige analyse van de huidige systemen en processen. Met als uitkomst een 5-jarige IT roadmap, met een duidelijke fasering waarin het traject stap voor stap werd uitgerold.
Het vernieuwde IT-landschap gaf de organisatie meer overzicht en controle over hun processen. Dit leidde tot verschillende voordelen:
- Volledige integratie: Systemen werken nu goed samen, waardoor data eenvoudig beschikbaar is binnen de hele organisatie.
- Verbeterde klantbeleving: Klanten profiteren van de beloofde flexibiliteit en service, vooral gericht op duurzaamheid.
- Databeschikbaarheid: Doordat de data uit verschillende systemen samenkomt is de juiste sturing mogelijk.
- Flexibiliteit: Snel kunnen schakelen bij veranderingen zoals de coronapandemie.
- Groei van de organisatie: De laatste vijf jaar is de omzet en omvang verdubbeld. De omzet van de webwinkel is zelfs bijna twee keer verdubbeld.
Wil jij weten hoe Dille & Kamille het applicatielandschap heeft vervangen? Hoe ze hun IT-landschap hebben geanalyseerd? Hoe de roadmap eruitzag en welke keuze ze hebben gemaakt? Kom dan naar onze sessie waar Luuk en Johan je alles gaan vertellen. Mis het niet!
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 10.30-11.00 uur
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top