Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

2 & 3 April 2025

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Free tickets
2 & 3 April 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

De toekomst van thuisbezorging: hoe komen we uit de 'race to the bottom?'

Wednesday 16:15 - 16:45
Lezingenzaal 2
Walther Ploos van Amstel

Lector Citylogistiek (Hogeschool van Amsterdam)

Linkedin More about this speaker
De thuisbezorging bevindt zich in een 'race to the bottom', en de bodem komt nu echt in zicht. Afhaalpunten haken af, consumenten moeten hun pakketten steeds verder weg ophalen omdat nabijgelegen punten overvol zijn, en webwinkels worstelen met de kosten van verloren en gestolen zendingen. Hoewel ik had gehoopt op een doorbraak in last-mile innovatie, blijft het systeem doormodderen. Webwinkels kiezen steevast voor de goedkoopste bezorgoptie, en consumenten zijn simpelweg niet bereid hogere verzendkosten te accepteren. Een structurele verbetering blijft daardoor uit. Hoe komen we daar met elkaar uit? Welke innovaties zijn nodig? Hoe werken we samen? En hoe wordt de consument er beter van?
De thuisbezorging bevindt zich in een 'race to the bottom', en de bodem komt nu echt in zicht. Afhaalpunten haken af, consumenten moeten hun pakketten steeds verder weg ophalen omdat nabijgelegen punten overvol zijn, en webwinkels worstelen met de kosten van verloren en gestolen zendingen. Hoewel ik had gehoopt op een doorbraak in last-mile innovatie, blijft het systeem doormodderen. Webwinkels kiezen steevast voor de goedkoopste bezorgoptie, en consumenten zijn simpelweg niet bereid hogere verzendkosten te accepteren. Een structurele verbetering blijft daardoor uit. Hoe komen we daar met elkaar uit? Welke innovaties zijn nodig? Hoe werken we samen? En hoe wordt de consument er beter van?

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets